محرومیت 10 ساله جودوکار حامی فلسطین از مسابقات
کد خبر: 3996020
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

محرومیت 10 ساله جودوکار حامی فلسطین از مسابقات

کمیته بین‌المللی المپیک جودوکار الجزایری را به دلیل حمایت از آرمان فلسطین و امتناع از رویارویی با حریف صهیونیستی، 10 سال از حضور در مسابقات رسمی محروم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، کمیته بین‌المللی المپیک، فتحی نورین، جودوکار الجزایری و عمار بن  یخلف، مربی او را به دلیل امتناع از رویارویی با  حریف اسرائیلی در المپیک توکیو 2022 مجازات سنگینی کرد.

به گزارش وب‌سایت الشروق، فتحی نورین و مربی‌اش، عمار بن یخلف به مدت 10 سال از تمام مسابقات رسمی محروم شدند.

فتحی نورین، جودوکار الجزایری پس از انجام قرعه‌کشی مرحله نخست وزن 73 کیلوگرم رقابت‌های جودوی بازی‌های المپیک 2020 توکیو به دلیل احتمال رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی در دور دوم این رقابت‌ها از حضور در این بازی‌ها انصراف داد.

نورین در اظهاراتی که در آن زمان پس از قرعه‌کشی در گفت‌وگو با رسانه‌های الجزایری انجام داد، گفت: تصمیم برای عقب‌نشینی برگشت‌ناپذیر است ... ما با آرمان فلسطین همبستگی داریم.

وی افزود: انصراف من در حمایت از فلسطین است. موضع من محکم است. من عادی‌سازی را در تمام اشکال آن رد می‌کنم، حتی اگر غیبت در بازی‌های المپیک برای من هزینه داشته باشد، خدا به ما عوض آن را می‌دهد.

این جودوکای الجزایری که برای عدم رویارویی احتمالی با نماینده رژیم صهیونیستی و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ترجیح داد از رقابت‌ها کناره‌گیری کند، فعالیت‌هایش در این رشته ورزشی توسط فدراسیون جهانی جودو(IJF) به حالت تعلیق در آمد و از توکیو به کشورش بازگردانده شد. همچنین مربی این جودوکار الجزایری هم تعلیق شده است.

انتهای پیام
captcha