نشست شورای قرآن آستان حسینی با کارشناسان ایرانی درباره اربعین
کد خبر: 3996036
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

نشست شورای قرآن آستان حسینی با کارشناسان ایرانی درباره اربعین

شورای مشورتی قرآن وابسته به دبیرخانه آستان مقدس حسینی در عراق، نخستین جلسه بررسی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی طی ایام زیارت اربعین را با حضور دو تن از اساتید و کارشناسان قرآنی ایران برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، استاد محمد خلیل، برنامه‌ریز شورای مشورتی قرآن آستان حسینی گفت: در راستای وظایف محوله به این شورا و چشم‌انداز راهبردی که برای آن برنامه‌ریزی کرده است و با توجه به نزدیک شدن ایام زیارت اربعین، شورای مشورتی قرآن نخستین جلسه خود را با حضور سعید رحمانی، قاری و داور بین‌المللی و عضو شورای عالی قرآن جمهوری اسلامی ایران، و همچنین مهدی دغاغله، داور ایرانی مسابقات قرآن برگزار کرد.
 
وی افزود: در نخستین جلسه این شورا پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، درباره آخرین آمادگی‌های امسال همزمان با نزدیک شدن زیارت میلیونی اربعین حسینی و استفاده بهینه از نشر آموزه‌های قرآن کریم در میان زائران، بحث و گفت‌وگو شد.
 
خلیل ادامه داد: از میان فعالیت‌هایی که می‌توان هرساله در مراسم اربعین انجام داد، برپایی ایستگاه‌های قرآنی با همکاری طرح تبلیغی حوزه‌های علمیه است که آستان مقدس حسینی چندین سال است در برگزاری آن موفق عمل کرده است. همچنین برگزاری کنفرانس بین‌المللی مجازی با مشارکت گروهی از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی مورد نظر است.
 
وی اظهار کرد: اعضای شورا بر لزوم تقویت فرهنگ قرآنی در مراسم اربعین با افتتاح مجالس عزاداری حسینی همراه با تلاوت قرآن و توزیع نشریات حاوی شعائر حسینی همراه با مفاهیم قرآنی تأکید کردند.
 
شایان ذکر است شورای مشورتی قرآن با هدف نظارت بر برنامه‌های راهبردی قرآنی و استفاده از تجربیات از طریق تقویت ارتباطات بین‌المللی و استفاده از این ارتباطات در زمینه‌های قرآنی و تبلیغی در داخل عراق و خارج از این کشور تشکیل شده است.
 
نشست شورای قرآن آستان حسینی درباره فعالیت‌های قرآنی در مراسم اربعین
 
نشست شورای قرآن آستان حسینی درباره فعالیت‌های قرآنی در مراسم اربعین
 
نشست شورای قرآن آستان حسینی درباره فعالیت‌های قرآنی در مراسم اربعین
انتهای پیام
captcha