مقاومت با حملات اسرائیل متوقف نمی‌شود
کد خبر: 3996964
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
حماس:

مقاومت با حملات اسرائیل متوقف نمی‌شود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد که حملات هوایی شب‌های اخیر رژیم صهیونیستی به غزه هرگز مقاومت را از اراده خود برای مدیریت میدان نبرد و انتفاضه شهرها و روستاهای فلسطینی علیه اشغالگران بازنمی‌دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، فوزی برهوم، سخنگوی حماس امروز یکشنبه گفت که حملات رژیم صهیونیستی به غزه شکلی از اشکال خصومت بی وقفه علیه ملت فلسطین و تلاش این رژیم برای گذر از بحران‌های داخلی خود از طریق بمباران غزه، شهرک‌سازی‌ها و یهودی‌سازی اراضی فلسطینی است.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی پس از شکست شدید در نبرد سیف القدس و فروپاشی نهاد امنیتی این رژیم در عملیات تونل آزادی اسرای فلسطینی با بمباران غزه به دنبال عقده‌گشایی است.

سخنگوی حماس اظهار کرد: این حملات هرگز اراده ملت ما که در همه شهرها و روستاهای فلسطین برای نبرد آزادی با اشغالگران  قیام کرده‌اند، در هم نخواهد شکست، هر چقدر هم که شرایط امنیتی و حیاتی کار را برای فلسطینی‌ها دشوار کرده باشد؛ ان‌ها ضربه قوی به رژیم اشغالگر و سران آن وارد خواهند کرد.

برهوم گفت: مقاومت فلسطین در راستای مبارزه دائمی با رژیم اشغالگر همچنان میدان را اداره خواهد کرد و رژیم اشغالگر هرگز موفق نخواهد شد که اراده مقاومت را در هم بشکند یا معادلات و قواعد درگیری را که مقاومت بر رژیم اشغالگر تحمیل کرده است، تغییر دهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند عملیات‌های استشهادی و مقاومتی علیه رژیم اشغالگر در کرانه باختری  و قدس اشغالی از زمان عملیات تونل آزادی شش اسیر فلسطینی با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.
به گزارش سایت 4040، داده‌های میدانی ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که 60 عملیات تیراندازی، پرتاب سنگ و پرتاب کوکتل مولوتوف طی روزهای گذشته به سمت اهدافی از ارتش اسرائیل اجرا شده است.

گروه‌های فلسطینی و اسلامی در غزه: رام الله اسلو را لغو کند

از سوی دیگر گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در غزه نیز امروز کنفرانسی را با عنوان «مقاومت آزاد می‌کند و اسلو ویران می‌کند» در شهر غزه به مناسبت سالروز خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه و سالروز امضای توافق اسلو میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

در این کنفرانس که گروه‌های ملی و شخصیت‌های معتبر فلسطینی حضور داشتند، گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین تأکید کردند تحولات قدس و اوضاع اسرای قهرمان ما و مسئله آوارگان مستلزم همکاری جدی برای مقابله با خطراتی است که فلسطینیان را تهدید می‌کند.

این گروه‌ها از رهبری تشکیلات خودگردان خواستند از مقاومت ملت فلسطین در مقابله با رژیم اشغالگر، استعمار و شهرک‌سازی حمایت کند.

گروه‌های ملی فلسطین گفتند که عادی‌سازی سرپوشی بر جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و دستاوردی برای این رژیم به قیمت از دست رفتن حقوق ملت فلسطین است.

در بیانیه این گروه‌ها آمده است: غزه در برابر حملات رژیم اشغالگر ساکت نخواهد بود و مقابله با اشغالگران تدوین یک راهبرد یکپارچه را می‌طلبد.

گروه‌های ملی فلسطین از تشکیلات خودگردان خواستند در سیاست‌های فعلی خود تجدید نظر کرده، به گفت‌وگوی فراگیر روی آورد و به تصمیم‌های مجلس ملی و مجلس مرکزی و نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی پایبند باشد و از به رسمیت‌شناختن رژیم صهیونیستی انصراف دهد و توافق اسلو را لغو کند و رژیم صهیونیستی را رژیم اشغالگر و پاکسازی نژادی بداند.

جهاد اسلامی:طرح  ادعای خیانت برای فتنه انگیزی است

در همین حال جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای  به تلاش اسرائیل برای ایجاد فتنه میان شهروندان شهر الناصره در شمال سرزمین‌های اشغالی و سوء استفاده از قضیه بازداشت چهار مجاهد اسیر عملیات تونل آزادی واکنش نشان داد.

جهاد اسلامی بر  وحدت ملی فلسطین و وحدت سرنوشت و اهداف عالیه آن در آزادسازی و بازگشت به سرزمین خود تأکید کرد و گفت: ما به ثبات و پایداری هموطنانمان در سرزمین‌های اشغالی 48 و مواضع ملی‌گرایانه آنها افتخار می‌کنیم آنها در نبرد سیف القدس نشان دادند در کنار مقاومت هستند و  همواره مدافع قدس و مسجد‌الاقصی بوده‌اند ودر این راه خون داده‌اند.

در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: مردم فلسطین در اراضی اشغالی 48 حمایت خود از اسرای فلسطینی را نیز نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که در مسیر آزادی سازی فلسطین و در جبهه دفاع از مسجد‌الاقصی قرار دارند.

جهاد اسلامی خواستار اتحاد فلسطینیان در مقابله با رژیم اشغالگر و نقشه‌های فتنه‌انگیزانه آن شد و تأکید کرد اشغالگران می‌خواهند مردم ما را سرگرم خشونت‌های داخلی و جرایم کشتار و هرج و مرج کنند؛ اما ملت ما هرگز شایعات دشمن برای فتنه‌انگیزی را قبول نخواهند داشت.

 

انتهای پیام
captcha