اتحاد در جامعه اسلامی دشمنان را ناامید می‌کند
کد خبر: 3996452
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

اتحاد در جامعه اسلامی دشمنان را ناامید می‌کند

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه حرکات انفرادی در بسیاری از مواقع نتیجه‌بخش نیست، گفت: اگر در جامعه اسلامی اتحاد وجود داشته باشد توانایی مقابله افزایش یافته و دشمنان ناامید می‌شوند.

اتحاد در جامعه اسلامی دشمنان را نا امید می‌کندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد، امروز، 19 شهریورماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد اظهار کرد: همگان در محضر خداوند متعال قرار داریم و خدا ناظر بر همه اعمال و کردار ما است بنابراین باید به نحوی عمل کنیم تا علاوه بر رضایت پروردگار، بتوانیم در روز قیامت پاسخگوی اعمال خویش باشیم.

وی ادامه داد: عذاب آخرت پایان یافتنی نیست بلکه ابدی است لذا باید برای آخرت و عاقبت خود توشه داشته باشیم و برای تحقق این امر باید اطاعت خدا را ملاک عمل قرار داده و در مسیری که شیطان ما را وسوسه می‌کند، حرکت نکنیم.

ناصری با اشاره به آخرین آیه سوره آل‌عمران بیان کرد: این آیه به چهار دستور اشاره دارد، که یکی از آنها صبر است. انسان در زندگی و حرکت خود در مسیر تکامل باید این ویژگی مقاومت و ایستادگی و صبر را داشته باشد و در این مسیر پایدار و با دوام باشد. صبر انسان باید در جهاد فی سبیل الله و یاری دین، در مصائب و همه مشکلات پیش روی زندگی باشد و بداند که ایستادگی رمز پیروزی، رشد و امید است و نا امیدی در بی‌صبری است و در جزع کردن، انسان همه پاداش خود را ضایع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این آیه به بحث صبر فردی و اجتماعی تأکید شده است، تصریح کرد: برخی از کارها باید در جامعه به صورت جمعی انجام شود و تعبیر قرآن به صابروا است، یعنی هم خودتان صبور باشید و هم صابر باشید و صابر بودن به معنای دعوت دیگران به صبر است، البته ساختار اجتماعی و پیشرفت و تکامل جامعه اسلامی زمانی موفق می‌شود که همگان در کنار یکدیگر صبر و پایداری داشته باشیم.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه دست خدا با جماعت است افزود: در قرآن دستورات اجتماعی بسیاری وجود دارد که یکی از مصادیق آن آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» است، زیرا حرکات انفرادی در بسیاری از مواقع نتیجه بخش نیست اما اگر متحد باشیم، توان چندین برابر شده و حل مشکلات آسان می‌شود و دشمنان نا امید خواهند شد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام ماه صفر که کاروان اسرای کربلا در مسیر کوفه و شام با سختی‌های بسیار با مدیریت حضرت زینب کبری(س) و مشقت‌های بسیار به شام رسیدند، افزود: ایستادگی، صبر، توکل به خدا، شجاعت و مدیریت حضرت زینب(س) مثال زدنی و ستودنی است و باید الگویی برای همگان باشد.

وی با اشاره به توصیه به دولت جدید تأکید کرد: همه حرکت دولتمردان و شوراها برای رضای خدا باشد و اگر این گونه شد، شجاع، جهادی و انقلابی خواهید بود و اگر غیر از این باشد، فعالیت‌ها ثمره‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha