میزان اثرگذاری مسابقات قرآن بر مردم سنجیده شود
کد خبر: 3996513
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
علی‌اصغر شعاعی:

میزان اثرگذاری مسابقات قرآن بر مردم سنجیده شود

داور چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم یکی از کارکردهای برگزاری مسابقات قرآن را فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه دانست و گفت: با توجه به اینکه در گذشته شاهد حضور مردم در محل مسابقات بودیم باید ببینیم امروز برگزاری مسابقات چقدر اثر روی مردم و جامعه دارد؛ امروز باید به فکر تبلیغ فعالیت‌های قرآنی در جامعه باشیم و تنها به مسابقات محصور نشویم.

علی‌اصغر شعاعی در حاشیه چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: سطح کیفی این دوره از مسابقات بسیار خوب بود، اما به‌دلیل شیوع کرونا شاهد عدم حضور برخی فعالان برجسته قرآنی استان بودیم.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با سطح بالایی این دوره از مسابقات را برگزار کرد و شاهد رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و برنامه‌ریزی مطلوب برای حضور شرکت‌کنندگان بودیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا باید بیش از گذشته از فضای مجازی برای فعالیت‌های قرآنی استفاده کرد، اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ایجاد انگیزه مناسب بین فعالان قرآنی است و در این زمینه نباید از تبلیغ مجازی غافل شد.

فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه توسط خود مردم

وی یکی از کارکردهای برگزاری مسابقات قرآن را فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه دانست و افزود: با توجه به اینکه در گذشته شاهد حضور مردم در محل مسابقات بودیم باید ببینیم امروز برگزاری مسابقات چقدر اثر روی مردم و جامعه دارد؛ امروز باید به فکر  تبلیغ فعالیت‌های قرآنی در جامعه باشیم.

شعاعی گفت: نهادهایی چون اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دارالقرآن‌های کریم و دانشگا‎ه‌ها و حوزه و... در جای خود فعالیت‌های خاصی را در این زمینه انجام می‌دهند ولی به بیان کارشناسان فرهنگ قرآنی آن چیزی که در جامعه اثربخشی خود را ثابت کرده است، برنا‎مه‌هایی است که با محوریت خود مردم انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: در همین راستا برگزاری جلسات منظم قرآنی در محلات و مناطق مختلف شهر با حضور مردم و با مشارکت و میزبانی خود مردم، زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های قرآنی را در کشور فراهم می‌کند که آثار و برکات بسیاری را برای جامعه دینی به بار می‌آورد.

وی گفت: به‌طور کلی اگر مردم اقدام به برگزاری جدی برنامه‌های قرآنی کنند نتیجه بهتری دریافت خواهیم کرد؛ باید این مسئله در بین مردم نهادینه شود که برای قرآن خرج کنند، زیرا خرج کردن برای مسائل دیگر برای مردم به‌عنوان یک اصل مطرح شده است ولی هنوز این خرج کردن برای قرآن در بین مردم تسری پیدا نکرده است.

انتهای پیام
captcha