تربیت داوران خبره قرآنی با جدیت دنبال شود
کد خبر: 3996528
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

تربیت داوران خبره قرآنی با جدیت دنبال شود

رئیس هیئت داوران چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم داوری را یکی از مباحث مهم و مورد توجه در مسابقات مختلف قرآن دانست و گفت: در سال‌های اخیر در راستای تقویت داوران، آموزش آن‌ها و تدوین آیین‌نامه داوری اقداماتی انجام شده است اما باید تلاش بیشتری برای توانمندسازی هرچه بهتر آنان صورت بگیرد.

حیدر کسمایی، رئیس هیئت داوران چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به سطح کیفی داوران حاضر در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم، اظهار کرد: چینش داوران از سوی سازمان اوقاف صورت می‌گیرد و به تازگی ابتکاری صورت گرفته و به جوانان آموزش داوری مسابقات داده شده و کارورزی برگزار می‌شود تا در آینده از آنان بهره بگیرند.

وی ادامه داد: باید نسبت به تربیت داوران خبره در حوزه‌های قرآنی اقدامات بیشتری انجام شود؛ در سال‌های اخیر در راستای تقویت داوران، آموزش آن‌ها و تدوین آیین‌نامه داوری اقداماتی انجام شده است اما باید تلاش بیشتری برای توانمندسازی هرچه بهتر آنان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر صورت بگیرد.

رئیس هیئت داوران چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم ضمن تقدیر از تلاش‌های اداره‌کل اوقاف استان قم در راستای برگزاری مطلوب مسابقات قرآن، تصریح کرد: شرایط دو سال اخیر و شیوع کرونا نشان داد باید ابتکارات و اصلاحاتی در زمینه برگزاری مسابقات قرآن انجام شود و نیازمند بازنگری در روند برگزاری مسابقات قرآنی هستیم.

وی با اشاره به اینکه نظم برگزاری مسابقات قرآن استان قم در این دوره شاخص بود، تصریح کرد: با زمان‌بندی که در این مسابقات صورت گرفت هم متسابقین معطل نشدند، هم تجمع صورت نگرفت و در کل شاهد شرایط بهتری بودیم.

کسمایی بیان کرد: البته به‌دلیل شرایط کرونایی بسیاری از مسابقات قرآن کشورهای اسلامی تعطیل شده و تنها به نظر می‌رسد کشور ما در این زمینه فعال بوده است؛ البته در ابتدا برگزاری مسابقات بسیار مشکل بود و در خصوص نحوه برگزاری صحبت‌های زیادی وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مسابقات به‌صورت تلفیقی مجازی و حضوری برگزار شد که تجربه خوبی بود، یادآور شد: کرونا لطمه زیادی به کشور زد اما فرصت‌هایی هم ایجاد کرد، هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که مسابقاتی برگزار شود که عمده کارهای آن مجازی انجام شود و در واقع تجربه خوبی بود که در آینده تصمیمات بهتری برای برگزاری مطلوب‌تر مسابقات گرفته شود.

انتهای پیام
captcha