تغییر ذائقه مردم؛ دلیل کاهش استقبال از کلاس‌های قرآنی مؤسسات
کد خبر: 3996946
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱

تغییر ذائقه مردم؛ دلیل کاهش استقبال از کلاس‌های قرآنی مؤسسات

مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیا(ص) ماهشهر با بیان اینکه در سراسر کشور با کاهش استقبال از کلاس‌های قرآنی مواجه هستیم، دلیل این امر را تغییر ذائقه مردم دانست و گفت: هر چقدر هم تلاش کنیم، چون این مسئله دستخوش موضوعات دیگری است، متأسفانه نتیجه لازم را نمی‌گیریم.

حسن حلافیان، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خاتم‌الانبیا(ص) ماهشهر در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: از هفت سال گذشته تاکنون، فعالیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، قرآنی و ... برگزار می‌کنیم و هر موضوعی شامل جشنواره‌های مختلف و ایده‌پردازی‌هایی که به نظرمان مفید باشد و مردم نیاز داشته باشند، ظرفیت و توانایی آن را نیز داشته باشیم، اجرایی می‌کنیم.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون فعالیت‌هایمان همواره برقرار بوده است. به طور کلی در سراسر کشور با کاهش استقبال مردم از کلاس‌های قرآنی مواجه هستیم و این مربوط به کرونا نیست و قبل از آن هم این موضوع وجود داشته و متأسفانه هر سال بدتر از سال قبل از آن بوده است. شاید دلیل این امر شرایط مختلفی باشد که در کشور از لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایجاد شده و رویکرد و نگاه مردم به سمت قرآن تغییر کرده و با تغییر ذائقه مواجه هستیم، هر چقدر هم تلاش کنیم، چون دستخوش یکسری از موضوعات دیگری است، متأسفانه نتیجه لازم را نمی‌گیریم.

حلافیان اظهار کرد: در گذشته بابت کلاس‌های قرآن هزینه دریافت می‌کردیم و وقتی جلوتر رفتیم و توانستیم دوره‌های مختلف دیگری را برگزار و از آن طریق درآمدزایی کنیم، دوره‌های قرآنی‌مان را رایگان کردیم، همچنان استقبال کم است، اما باز هم کلاس‌های قرآن دائر است و در رده‌های مختلف سنی آن‌ها را برگزار می‌کنیم.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خاتم‌الانبیا(ص) ماهشهر گفت: بسیاری از افراد و مجموعه‌های قرآنی در کشور برای فعالیت خود به دنبال مکان ملکی هستند، در صورتی که مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی فراوانی داریم که متعلق به سازمان‌های دولتی هستند که در شهرها بلااستفاده مانده‌اند و می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم؛ اما غالباً به این دلیل که روابط عمومی ضعیفی داریم و نمی‌توانیم با ادارات و سازمان‌ها و متولیان امر ارتباط برقرار کنیم، به سراغشان نمی‌رویم یا اینکه خسته و کاهل هستیم.

وی عنوان کرد: ساختمانی را از شهرداری دریافت کرده‌ایم که حدود پنج سال از ساخت آن گذشته و بلااستفاده مانده بود. ما این مکان را احیا کردیم و به مرکز فرهنگی ـ قرآنی در سطح شهرستان تبدیل شد. نه فقط برنامه‌های مذهبی، بلکه برنامه‌هایی که مورد نیازی مانند فوریت‌های پزشکی را نیز برای مخاطبانمان ارائه می‌کنیم.

یادآور می‌شود، این مؤسسه مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت و از فروردین سال 93 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام
captcha