آغاز تحقیقات پلیس انگلیس درباره آتش‌سوزی در مسجد منچستر
کد خبر: 3996959
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

آغاز تحقیقات پلیس انگلیس درباره آتش‌سوزی در مسجد منچستر

پلیس انگلیس اعلام کرد تحقیقات خود درباره آتش‌سوزی خرابکارانه در مسجدی در شهر منچستر را که احتمالا با انگیزه نفرت ضداسلامی انجام شده، آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، پلیس انگلیس اعلام کرد در حال بررسی حادثه آتش سوزی در مسجدی در منچستر به عنوان جرم ناشی از نفرت ضد اسلامی است.

در پی آتش‌سوزی در مسجد دیدزبری در نیمه شب شنبه مسئولان این مسجد با پلیس تماس گرفتند. در این آتش‌سوزی که به درب مسجد خسارت جزئی وارد شد، کسی آسیب ندید. اداره آتش نشانی و امداد منچستر بزرگ اعلام کرد که آنها بیش از دو ساعت در محل بودند و تحقیقات مشترکی را با پلیس انجام دادند.

براساس یک پیام در صفحه فیسبوک مسجد، دو نفر که در زمان آتش‌سوزی از کنار مسجد عبور می‌کردند، سعی کردند آتش را با لباس‌های خود خاموش کنند. در این یادداشت آمده است: ما از آنها بسیار سپاسگزاریم و از صمیم قلب متشکریم.

تریسی پوک، از مدیران این مسجد گفت که هرگز نمی‌تواند به اندازه کافی از آنها تشکر کند. نفرت در جامعه ما جایی ندارد. ما اجازه نمی‌دهیم نفرت برنده شود. ما به طور عادی به  انجام برنامه‌های خود ادامه می‌دهیم و به نفع جامعه عمل می‌کنیم.

کارآگاه شعیب چودری از پلیس منچستر بزرگ نیز اظهار کرد: این یک حادثه وحشتناک است که بدون شک باعث نگرانی جامعه خواهد شد و ما تمام تلاش خود را برای یافتن مسئول و ادامه همکاری با افراد مرتبط در مسجد انجام می‌دهیم. 

کارآگاهان در حال انجام تحقیقات هستند و در حال حاضر دوربین مداربسته و اقلامی را از محل بررسی کرده‌اند. افسران ما امروز در منطقه و اطراف آن حضور خواهند داشت و هرکس می‌تواند با افسران صحبت کرده تا نگرانی‌ها برطرف شود.

وی ادامه داد: جنایات ناشی از نفرت را نمی‌توان تحمل کرد. ما خوشبخت هستیم که منچستر بزرگ مکانی متنوع است که جوامع مختلف ما آن را خانه خود می‌نامند و کسانی که مایل به ارتکاب جنایتی با انگیزه نفرت هستند، در اینجا محکوم می‌شوند.

افضل خان، نماینده منطقه گورتون منچستر در توئیتر خود نوشت: از شنیدن خبر آتش‌سوزی در مسجد دیدزبری در شب گذشته شوکه شدم. با برادران و خواهران خود در آنجا اعلام همبستگی می‌کنیم. حملات اسلام‌هراسانه علیه مساجد در حال افزایش است. وی از مردم خواست هوشیاری خود را حفظ کنند و حوادث مشابه را به Tell Mama، سازمانی که از قربانیان اسلام‌هراسی حمایت می‌کند گزارش دهند.

انتهای پیام
captcha