از درخواست ترور رهبران حماس تا به کمارفتن اسیر فلسطینی
کد خبر: 3997418
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
نگاهی به تحولات فلسطین/

از درخواست ترور رهبران حماس تا به کمارفتن اسیر فلسطینی

اخبار رسیده از فلسطین حاکی است که یک عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود درخواست ترور رهبران حماس را ارائه داده و زکریا الزبیدی، اسیر فلسطینی دوباره بازداشت شده به کما رفته است.

به گزارش ایکنا؛ «نیر برکات»، عضو کنست رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد که با وجود ادامه حملات راکتی از غزه به اراضی اشغالی، باید شاخه نظامی حماس از بین برود و تمامی فرماندهان آن نیز ترور شوند.

وی همچنین خواستار جلوگیری از ورود کمک‌های مالی قطر به غزه شد.

بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ منابع فلسطینی اعلام کردند که زکریا الزبیدی یکی از 6 اسیر فراری از زندان جلبوع که اخیرا بازداشت شد، در نتیجه وخامت حالش به کما رفته است.

این منابع تأکید کردند که الزبیدی طی روزهای اخیر به سبب شکنجه شدید توسط بازپرسان اسرائیلی وضعیت بسیار وخیمی دارد و هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.

در حالی که قبل از این رژیم صهیونیستی از انتقال الزبیدی به بیمارستان اسرائیلی رمبام خبر داده بود، سخنگوی این بیمارستان ساعتی پیش اعلام کرد که این اسیر فلسطینی به این بیمارستان منتقل نشده و آنجا تحت مداوا قرار نگرفته است.

نهادهای حقوقی فلسطینی ضمن هشدار نسبت به وضعیت این 4 اسیر بازداشت شده، خواستار شفاف‌سازی رژیم صهیونیستی در مورد سرنوشت آنان شده‌اند.

منابع محلی در جنین اعلام کردند که شمار زیادی از جوانان فلسطینی در این شهر پس از اعلام وخامت حال اسیر زکریا الزبیدی و مبهم‌بودن سرنوشت وی، درحال رفتن به سمت ایست بازرسی جلمه و درگیری با اشغالگران اسرائیلی هستند.

جوانان فلسطینی در ایست بازرسی جلمه در جنین با نظامیان اسرائیلی درگیر شده و به سمت آنان بمب‌های دست‌ساز محلی پرتاب کرده‌اند.

آماده‌باش انقلابیون جنین

همچنین انتشار اخبار حاکی از وخامت حال «زکریا الزبیدی» انقلابیون جنین را به حال آماده‌باش درآورده و مردم را در این شهر و شهرهای کرانه باختری به خیابان‌ها کشانده است.

شهروندان فلسطینی شامگاه شنبه در شهر جنین با ریختن به خیابان ها علیه رژیم صهیونیستی شعار سر دادند و حمایت خود را از اسرای فلسطینی اعلام کردند.

درخواست برای روشن‌شدن سرنوشت اسرا

مرکز «نادی الاسیر الفلسطینی» شامگاه دوشنبه از کمیته بین‌الملل صلیب سرخ و همه نهادهای ذیربط با حقوق بشر خواست برای اطلاع از سرنوشت چهار اسیر عملیات تونل آزادی که مجددا بازداشت شده‌اند، اقدام فوری کرده و به خانواده‌هایشان اطمینان خاطر دهند.

از درخواست ترور رهبران حماس تا به کمارفتن اسیر فلسطینی

در بیانیه این مرکز آمده است: سیاست رژیم اشغالگر مخفی نگاه داشتن اطلاعات و مکان بازداشت چهار اسیر فلسطینی و ممانعت از حق آنها در ملاقات با وکلاست و انتشار اخبار درباره اینکه دوبار الزبیدی به بیمارستان منتقل شده نگرانی درباره سرنوشت این اسرا را بیشتر کرده است.

زکریا زبیدی ۴۶ ساله فرمانده سابق گردان‌های «شهدا الاقصی»، شاخه نظامی وابسته به جنبش فتح است که از سال ۲۰۱۹ در بازداشت رژیم صهیونیستی بوده و طی عملیات تونل آزادی به همراه پنج اسیر دیگر از زندان جلبوع در شمال سرزمین‌های اشغالی فرار کرد، اما او و سه نفر دیگر از این اسرا مجددا بازداشت شدند.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اداره زندان‌های اسرائیل تأکید کرده که الزبیدی تحت بازجویی سرویس اطلاعات این رژیم است و به بیمارستان منتقل نشده است.

این در حالی است که همین شبکه تلویزیونی پیش‌تر گفته بود که الزبیدی از زمان بازداشت مجدد دو مرتبه به بیمارستان منتقل شده است.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی هم روز یکشنبه اعلام کرده بود که احتمالا الزبیدی به بیمارستان رامبام در حیفا منتقل شده است.

اعتصاب غذای دسته جمعی اسرای فلسطینی

جنبش اسیر فلسطین اعلام کرد که اسرای فلسطینی در اعتراض به سرکوبگری و تجاوزات سازمان زندان‌های صهیونیستی، درصدد تشدید اقدامات خود و ورود به اعتصاب غذای دسته‌جمعی هستند.

در همین راستا، هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه اسرا به ویژه طی روزهای اخیر و پس از بازداشت مجدد 4 اسیر از 6 اسیر فراری از زندان جلبوع، اسرای فلسطینی برای دفاع از حق خود درصدد آغاز اعتصاب غذای نامحدود زدند.

بر این اساس، 1380 اسیر فلسطینی در مرحله نخست از روز جمعه دست به اعتصاب غذا خواهند زد و به تدریج بر تعداد آنان افزوده خواهد شد.

توقف سرکوب و جابجایی اسرا در داخل زندان‌ها، پایان دادن به مجازات‌های اعمال شده بر صدها اسیر و انتقال اسرای محبوس به سلول‌های انفرادی به بخش‌های عادی زندان از خواسته‌های اسرای فلسطینی است.

آنان همچنین توقف بازداشت موقت و خودسرانه اسرا، توقف سیاست تمدید مدت بازداشت موقت اسرا، ازسرگیری ملاقات‌های اسرا با خانواده‌هایشان، ایجاد تلفن عمومی در زندان‌ها و فراهم کردن میوه، سبزیجات، گوشت و دیگر مواد غذایی لازم برای اسرا را مطرح کرده‎اند.

بیانیه حماس درباره اسلو

حماس به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد امضای پیمان اسلو با صدور بیانیه ای از گروههای فلسطینی تشکیل جبهه ملی فراگیر برای پایان دادن به این پیمان را خواستار شد.

این بیانیه افزود: این جبهه می بایست یک رهبری ملی برای هدایت طرح ملی فلسطینی ایجاد کرده و پس از آن ساختار سازمان آزادیبخش فلسطین را اصلاح کند تا این سازمان به ماموریت واقعی اش در زمینه آزادی فلسطین بازگردد.

بیانیه ادامه داد: اسلو که تشکیلات خودگردان به آن متمسک است فقط باعث ننگ برای مردم و آرمان فلسطین شد و به شهرک سازی، یهودی سازی، غصب اراضی و تعدی بیشتر به فلسطینیان انجامید.

حماس تأکید کرد: اما مردم فلسطین با تمسک به مقاومت اعلام کردند که تنها راه آزادی، مقاومت و سلاح است. مقاومت ثابت کرد که پاسداری امین برای این سرزمین، مردم و مقدسات آن است، این مقاومت دشمن را از نوار غزه بیرون راند، اسرا را آزاد کرد و انتقام قدس را در نبرد شمشیر قدس از دشمن ستاند.

در ادامه بیانیه آمده است که امضای پیمان اسلو به چنددستگی سیاسی در فلسطین انجامید و وحدت مردم و مبارزه ملی آن را در هم کوبید و در اوج انتفاضه مردم فلسطین، خنجری به پشت این انقلاب وارد کرد.

حماس تأکید کرد که نتیجه بسیار شوم این پیمان آن بود که تشکیلات خودگردان فلسطین به ابزاری برای دشمن صهیونیستی جهت تعقیب رزمندگان مقاومت و سپس تسهیل اشغال فلسطین تبدیل شد.

بوسه پدر بر کودک فلسطینی پیش از بازداشت

القدس العربی نوشت در صحنه‌ای بسیار دردناک یک شهروند فلسطینی اهل شهر الخلیل سحرگاه امروز قبل از بازداشت به دست نظامیان صهیونیست فرزند کودکش را که مبتلا به سرطان است، به نشانه خداحافظی بوسیده است.

از درخواست ترور رهبران حماس تا به کمارفتن اسیر فلسطینی

فعالان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی تصویری از حجازی را نشان دادند در حالی که یکی از کودکانش را به آغوش کشیده و در حال بوسیدن فرزندش احمد است که به دلیل ابتلا به سرطان تحت شیمی درمانی قرار دارد و دختر بچه دیگرش هم شاهد این صحنه غم انگیز است.

فعالان فلسطینی می‌گویند سحرگاه امروز ده‌ها نظامی رژیم اشغالگر به منزل حجازی حمله کرده و او را ربودند.

این تصویر دردناک اندوه کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت که از این رفتار وحشیانه وغیرانسانی نظامیان اشغالگر به خشم آمدند و گفتند حجازی دیگر نمی‌تواند فرزند بیمارش را ببیند.

انتهای پیام
captcha