تحولات فلسطین؛ از اقدامات گسترده اسرائیل برای یافتن اسرا تا تنش در کرانه باختری و قدس
کد خبر: 3996221
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

تحولات فلسطین؛ از اقدامات گسترده اسرائیل برای یافتن اسرا تا تنش در کرانه باختری و قدس

اقدامات گسترده صهیونیست‌ها برای یافتن 6 اسرای فلسطینی، درگیری شدید میان فلسطینیان و نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری و قدس، واکنش حماس و جهاد اسلامی به اقدامات خصمانه اسرائیل علیه اسرای فلسطینی و ادعای منابع عبری‌زبان مبنی بر سه عملیات تیراندازی علیه نظامیان اسرائیلی از آخرین تحولات فلسطین است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «معا نیوز»، ارتش رژیم اشغالگر قدس، تعدادی نیروهای خود برای کمک به پلیس در یافتن 6 اسیر فراری فلسطینی را به 3 گردان رزمی و 7 گروهان افزایش داد.
 
این در حالی است که منابع مطلع به «موتی گیلات»، تحلیلگر رادیو «کان» اسرائیل گفته‌اند که به اطلاعاتی دست پیدا کرده‌اند که شبهات درباره همکاری برخی طرف‌ها در داخل زندان در عملیات فرار را تقویت می‌کند.
 
ادعای سه عملیات تیراندازی علیه نظامیان اسرائیلی

همچنین، پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد که نیروهای نظامی اسرائیل در معرض سه عملیات تیراندازی در قدس و کرانه باختری قرار گرفتند.

شبکه عبری‌زبان «کان» مدعی شد که مبارزان مقاومت به سمت نظامیان اشغالگر اسرائیلی در نزدیکی شهرک بیت ایل در شمال رام‌الله تیراندازی کردند.
 
تنش شدید در قدس و کرانه باختری

پایگاه خبری «المیادین» گزارش داد: پس از تشدید برخوردهای خشونت‌آمیز زندانبانان اسرائیلی با اسرا به دنبال فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع»، بسیاری از فلسطینیان شامگاه چهارشنبه در قدس اشغالی و مناطق مختلف کرانه باختری راهپیمایی کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شامگاه چهارشنبه در جنوب نابلس، 100 نفر از فلسطینیان در حمله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

همچینین، شامگاه چهارشنبه در شهرهای الخلیل، رام‌الله و قدس راهپیمایی‌های مختلفی در حمایت از اسرای فلسطینی که موفق به فرار از زندان «جلبوع» شدند، برگزار شد، اما نظامیان صهیونیست با استفاده از گاز اشک‌آور راهپیمایی‌ها و تظاهرات فلسطینیان را سرکوب کردند.
 
نظامیان اسرائیلی همچنین تجمع همبستگی اهالی قدس با اسیران فلسطینی در نزدیکی «باب العمود» مسجدالاقصی را سرکوب کردند.
تحولات فلسطین؛ از اقدامات گسترده اسرائیل برای یافتن اسرا تا تنش در کرانه باختری و قدس
واکنش جهاد اسلامی به اقدامات خصمانه اسرائیل علیه اسرا

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» گزارش داد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیانیه‌ای را در خصوص اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی صادر و این اقدامات را به شدت محکوم کرد.
 
در این بیانیه آمده است: اقدامات صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی جنایتی نابخشودنی است. صهیونیست‌ها بدانند که مقاومت، اسرای فلسطینی را تنها نخواهد گذاشت.

این جنبش همچنین عموم فلسطینیان را به تشدید درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف کرانه باختری فراخوانده است.

واکنش جنبش حماس

از سوی دیگر، جنبش حماس هم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اقدامات متجاوزانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی به دنبال فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان «جلبوع»، درباره ادامه این تجاوزات به صهیونیست‌ها هشدار داد.

جنبش حماس در بیانیه خود صهیونیست‌ها را مسئول تمامی پیامدهای ناشی از سیاست‌های تجاوزکارانه آن علیه اسرای فلسطینی معرفی کرده است.
 
این جنبش اعلام کرد: دیگر نمی‌توان در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی سکوت کرد.

همچنین، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد که اسرای فلسطینی در اعتراض به سرکوبگری و مجازات‌های سازمان زندان‌های صهیونیستی، بخش 6 زندان صحرایی النقب را به آتش کشیدند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که سازمان زندان‌های صهیونیستی به منظور اطفای حریق و سرکوب اسرا، شماری بیشتری از نیروهای ویژه را فراخوانده است.

در پی فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان جلبوع، اوضاع در بیشتر زندان‌های رژیم صهیونیستی ملتهب شده است. سازمان زندان‌های صهیونیستی پس از فرار این 6 اسیر مجازات‌های سنگینی را بر اسرای فلسطینی اعمال کرده و اقدام به جابجایی گسترده آنان کرده است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha