رقابت 28 سازمان صهیونیست برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی
کد خبر: 3997707
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

رقابت 28 سازمان صهیونیست برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی

همزمان با آغاز  اعیاد یهودی 28 سازمان صهیونیستی برای خوش‌خدمتی به رژیم اشغالگر در تغییر وضعیت قدس و مسجد‌الاقصی با یکدیگر رقابت می‌کنند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی و یهودی‌سازی روز به روز در حال افزایش است و در زمان اعیاد یهودی که مدت زیادی نیز به طول می‌انجامد، سازمان‌های صهیونیستی برای خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها و محقق‌کردن رؤیاهای آنها دست به اقدامات تحریک‌آمیز و تغییر وضعیت فعلی مسجدالاقصی می‌زنند.
 
جمال عمر، پژوهشگر امور قدس، در این زمینه می‌گوید: ما احساس می‌کنیم که بین این سازمان‌های صهیونیستی یک ماراتن به راه افتاده تا نشان دهند که کدام یک از آنها می‌توانند اقدامات تروریستی بیشتری انجام دهند. آنها با استفاده از شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند وضعیت کنونی قدس را تغییر دهند، از جمله برگزارکردن مراسم ازدواج یا رسیدن به سن بلوغ برای یهودیان، نواختن شیپور، برپایی مراسم عبادت عمومی و ... این اقدامات زمانی انجام می‌شود که شهرک نشینان صهیونیست احساس زیاد شدن جمعیت خود را دارند و این کارها را در مراسم اعیاد خود انجام می‌دهند.
 
عمر تأکید کرد: صهیونیست‌ها در پشت پرده این اقدامات، میلیون‌ها دلار نیز به یهودیان سراسر جهان به ویژه یهودیان مقیم آمریکا که گروه بزرگی از یهودیان را تشکیل می‌دهند و مافیای یهودیانی به حساب می‌آیند که از سوی دولت اسرائیل به طور کامل حمایت می‌شوند، کمک مالی می‌کنند.
 
عمر افزود: اقدامات رژیم صهیونیستی به طور خلاصه شامل دو سری اقدام است؛ اول گسترش تقسیم زمانی مسجدالاقصی و  سپس تقسیم مکانی این مسجد.
 
شایان ذکر است، مساحت مسجد الاقصی بالغ بر 144 دونم (واحد اندازه‌گیری مساحت برابر با 1000 مترمربع) است که مقامات اسرائیلی به شهرک‌نشینان صهیونیست اجازه داده‌اند طی دو نوبت، یعنی ابتدای صبح تا ساعت 10:30 و پس از نماز ظهر تا ساعت 3 بعد از ظهر در صحن‌های مسجدالاقصی به گشت و گذار بپردازند.
 
در همین راستا 28 جمعیت شهرک سازی صهیونیستی روزانه در انتقال شهرک نشینان کرانه باختری به مسجدالاقصی فعالیت دارند و برای آنها وسایل ایاب و ذهاب و وعده‌های غذایی به علاوه هدایای یادبود فراهم می‌کنند.
انتهای پیام
captcha