کسب رتبه نخست واکسیناسیون در جهان با تزریق ۷میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن
کد خبر: 3998058
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

کسب رتبه نخست واکسیناسیون در جهان با تزریق ۷میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با تزریق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن در هفته جاری رتبه نخست واکسیناسیون را در جهان کسب کردیم.

کسب رتبه نخست واکسیناسیون در جهان با تزریق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسنبه گزارش ایکنا از همدان، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز ۲۶ شهریورماه در ستاد کرونای استان همدان با اشاره به ایام اربعین گفت: در این ایام همه دلها متوجه امام حسین(ع) است و امید است به لطف و عنایت اهل بیت(ع) بتوانیم نشاط و سلامتی را به فضای عمومی جامعه بازگردانیم.

وی با تأکید بر پیوست فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشگاه باید از پیوست فرهنگی برخوردار باشد و تربیت انسان‌ها در اولویت دانشگاه قرار گیرد، همدان از بهترین دانشکده بهداشت در کشور برخوردار است، هر استانی برای سلامت مردم باید برنامه داشته باشد و با توجه به اینکه همدان چهارمین استان پیر کشور است باید در برنامه سلامت استان این مهم در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تعیین اعتبار ویژه از سوی وزارت بهداشت برای خدمات باروری در استان خبر داد و گفت: خدمات باروری باید در این استان رایگان شود.

وی تأکید کرد: تهیه واکسن از اولویت‌های دولت بوده و تا پایان تیرماه ۵ میلیون دز واکسن و در مرداد و شهریور ۴۰ میلیون دز دیگر تزریق شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون دز ذخیره شده است، افزود: ۵ مرکز در کشور مجوز تولید دریافت کرده‌اند و در آینده نیازی به وارد کردن واکسن نخواهیم داشت.

عین‌اللهی با تأکید بر اینکه شرایط بازگشایی مدارس باید فراهم شود، افزود: متأسفانه آموزش و پرورش در شیوع کرونا بسیار آسیب دید، همچنین در علوم پزشکی فعالیت مجازی چندان اثرگذار نیست و باید حضور بر بالین بیمار و موقعیت پزشکی به‌صورت حضوری برقرار شود بنابراین به دو شکل حضوری و مجازی می‌توان آموزش‌ها را در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار کرد.

وی با بیان به اینکه از موج پنجم تا موج ششم فرصت بسیاری نداریم، ادامه داد: دز ذخیره به هیچ استانی داده نمی‌شود اما نگرانی از بابت تأمین واکسن وجود ندارد، اگر تزریق عمومی دز دوم هم کامل شود مشکل چندانی نداریم و قرنطینه کامل دیگر ضرورت ندارد و به سمت قرنطینه هوشمند خواهیم رفت.

عین‌اللهی جذب موفق دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان را خوشایند دانست و گفت: سلامت مردم نخستین اولویت بوده که با پیشبرد اهداف بهداشت باید بتوانیم سلامت مردم را تضمین کنیم در همین راستا قوی‌ترین دانشکده بهداشت که در همدان وجود دارد باید در زندگی و سلامت مردم اثرگذار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۸ دانشکده طب سنتی در کشور وجود دارد، افزود: طب سنتی علمی و مبتنی بر مسائل درسی و دانشگاهی مورد تأیید است و برای ما بسیار ارزشمند است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توریسم سلامت برای کشور ارزآوری خواهد داشت، تصریح کرد: توریسم سلامت در همدان باید تقویت شود چراکه مجاورت به مرز، موقعیت مطلوبی در این خصوص برای همدان ایجاد کرده است.

محدودیت سنی واکسیناسیون در همدان برداشته شد

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از ظرفیت واکسیناسیون در سطح استان همدان و مرکز واکسیناسیون تالار قرآن همدان تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون استان را بررسی کرد و اعلام کرد: از فردا افراد بالای 18 سال در همدان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با تأکید به لزوم واکسیناسیون همه اقشار مردمی گفت: باید تبلیغ و اطلاع رسانی برای واکسینه کردن عموم افراد جامعه در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا انجام بگیرد. این مرکز سومین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در همدان است که در 20 سایت واکسیناسیون در این مرکز، ظرفیت واکسینه کردن حداقل 2 هزار نفر در دو نوبت صبح و عصر ایجاد شده است، در شهر همدان پتانسیل تزریق واکسن برای 5هزار نفر وجود دارد که به این طریق می‌تواند به سرعت گروه‌های هدف را مورد تزریق واکسن قرار داد.

عین‌اللهی با تأکید بر اینکه در کشور بسته به شرایط هر استان، آمار و سرعت و مراکز تجمیعی تصمیم گیری می‌شود، تصریح کرد: هر جا تعداد داوطلبان بیشتر باشد واکسن بیشتری داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha