اعلام مواضع جمعیت الوفاق بحرین درباره مسائل مهم منطقه و بحرین
کد خبر: 3998388
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹

اعلام مواضع جمعیت الوفاق بحرین درباره مسائل مهم منطقه و بحرین

جمعیت الوفاق بحرین با انتشار مطلبی در اینستاگرام، مواضع خود درباره مسائل مهم منطقه و بحرین از جمله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و گسترش همکاری‌های امنیتی و سیاسی میان دو رژیم، دستگیری فعالان سیاسی از سوی رژیم آل خلیفه و سرکوب مردم بحرین از جانب این رژیم و همچنین اعتراض به نقض آزادی‌های مذهبی و سیاسی ملت بحرین از جانب آل خلیفه پرداخته است.

به گزارش ایکنا مواضع اعلام‌شده از سوی جمعیت الوفاق به شرح زیر است:

1- با گذشت یک سال از جنایت عادی‌سازی بین رژیم حاکم بر بحرین با رژیم صهیونیستی، ملت بحرین مجدداً با اجماع کامل، مخالفت خود را با تمامی پروژه‌های ما بین این دو رژیم اعلام کرده و بیان داشتند که هیچ‌گونه اقدام، رابطه، تبادل تجاری یا توافقنامه‌ای را با رژیم صهیونیستی به رسمیت نمی‌شناسند و قبول ندارند و به بایکوت کامل این رژیم ادامه خواهند داد.

2- رسانه‌های حکومتی از سفر یاسر الجلاهمه به عنوان سفیر رژیم بحرین به رژیم صهیونیستی خبر دادند. این اقدام از سوی مردم بحرین و با توجه به قانون اساسی مردود است. وی تنها نماینده رژیمی است که او را گمارده و این رفتاری اهانت‌آمیز نسبت به مردم بحرین و نیروهای حیاتی و فعال و در صحنه آن است.

3- طبق اطلاعات رسیده، رژیم بحرین با همکاری رژیم صهیونیستی، جمع کثیری از شهروندان بحرینی را زیر نظر گرفته و اقدام به هک کردن گوشی‌های تلفن همراه آنها کرده است. این تجاوز به حریم خصوصی تعداد زیادی از فعالان و رهبران و حتی شخصیت‌های حکومتی و طرفدار حکومت را نیز در می‌گیرد و رژیم بحرین برای هدف قرار دادن فرزندان بحرین، حتی دست به دامن دشمن هم می‌شود.

4- الوفاق خواستار آزادی فوری و بی‌قیدوشرط شخصیت و  نماد ملی استاد حسن مشیمع است، باتوجه به وضعیت سلامت وی، ضروری است که در این امر تسریع شود. خصوصاً که استاد حسن در طی حیات خویش همیشه مواضعی ملی و مردمی داشته است. ما همچنین از مواضع و عکس‌العمل‌های مردمی و ملی پس از اعلام ایشان مبنی بر رد آزادی مشروط تقدیر می‌کنیم، چرا که این آزادی ناقص و با توجه به فشار موجود، درواقع نوع دیگری از حبس برای وی بود.  

5-  ما بر نیاز بحرین به یک طرح سیاسی فراگیر از طریق مذاکره سیاسی جدی که باعث تحقق ثبات پایدار شود، تأکید می‌کنیم و این طرح جز با توافق و تفاهم و کار در جهت منافع عالی کشور حاصل نمی‌شود و اکنون وقت آن فرا رسیده است.

6- رژیم بحرین همچنان به استخدام خارجی‌ها ادامه می‌دهد و این در حالی است که فاجعه بیکاری گریبان‌گیر شهروندان بحرینی است. این اقدامی مطالعه شده و سازمان‌دهی شده است که دارای پس‌زمینه‌های سیاسی، طایفی و اجتماعی است؛ اقداماتی که با عقل سلیم و تمامی قوانین و معاهده‌های وابسته به حقوق بشر و عدالت و مساوات و موازین شهروندی متساوی و متن قانون اساسی بحرین در تناقض است.

7- امسال بحرین در ایام عاشورا شاهد تجاوزات و نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های دینی در راستای آزار و اذیت‌های طایفی / مذهبی بود. این اقدامات شامل بازداشت و احضار شهروندان، تخریب و پایین آوردن مظاهر عاشورایی و تهدید و ارعاب و روش‌های مختلف تجاوز و تعدی و کارشکنی مذهبی بوده است.

انتهای پیام
captcha