مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی امروز افتتاح می‌شود
کد خبر: 3999404
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
با حضور نماینده ایران؛

مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی امروز افتتاح می‌شود

بیست‌و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم کرواسی با حضور متسابقانی از 18 کشور جهان از امروز، چهارشنبه در زاگرب، پایتخت این کشور افتتاح می‌شود. این مسابقات سال گذشته به دلیل کرونا برگزار نشده بود.

به گزارش ایکنا از کرواسی، مسابقات حفظ قرآن کریم از امروز،  31 شهریور در زاگرب پایتخت این کشور آغاز می‌شود. این مسابقات در دو بخش حفظ 15 جزء و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود. داورانی از کرواسی، ترکیه، فرانسه، مقدونیه شمالی و بوسنی و هرزگوین این مسابقات را قضاوت می‌کنند.

شرکت‌کنندگانی از بوسنی، مقدونیه، ترکیه، ایران، سومالی، صربستان، فرانسه، نروژ، قطر، اردن، آمریکا، چچن، مالزی، اسپانیا، کویت، عمان، لیبی در این مسابقات حضور دارند.

این مسابقات از سوی مشیخه اسلامی(سازمان امور مسلمانان) جمهوری کرواسی، با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر، مجلس جامعه اسلامی زاگرب، دبیرخانه مسابقات اروپایی حفظ و قرائت قرآن کریم، برگزار می‌شود. 

سینا طباخی از استان آذربایجان شرقی به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی حضور خواهد یافت.

حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اعلام نتایج آزمون انتخابی، گفت: کشور کرواسی برای اعزام متسابقان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته است که از جمله آنها تزریق هر دو دُز واکسن کروناست. همچنین شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید زیر ۲۷ سال سن داشته باشند. بر همین اساس سینا طباخی از استان آذربایجان شرقی به عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات حضور خواهد یافت.

وی افزود: نماینده کشورمان روز ۳۱ شهریورماه اعزام می‌شود که امیدواریم بتواند نماینده شایسته‌ای برای کشور عزیزمان باشد. 

آخرین دوره‌ای که مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی برگزار شده بیست و ششمین دوره این مسابقات بوده که مهرماه سال ۱۳۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا برگزار شده است که طی آن رقابت‌های نمایندگان کشورمان در رشته قرائت و حفظ کل قرآن کریم به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. مسابقات کرواسی از جمله رقابت‌هایی است که حضور نمایندگان ایران در آن اغلب همراه با موفقیت بوده است.

این مسابقات از فردا، اول مهر آغاز می‌شود و تا روز شنبه، سوم مهر ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام
captcha