تحصن دهها اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3999698
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴

تحصن دهها اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

منابع مطلع اعلام کردند حدود 80 اسیر فلسطینی در اعتراض به تشدید فشار و آزار از سوی مقامات رژیم صهیونیستی در یکی از زندان‌های این رژبم دست به تحصن زده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، بیش از 80 زندانی فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی در حیاط زندان نقب در فلسطین اشغالی تحصن کردند.

بنیاد مهجه القدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این زندانیان خواستار برگشتن اوضاع سلولها به قبل از ششم سپتامبر یعنی قبل از مرحله فرار زندانیان فلسطینی از زندان جلبوع در سرزمین‌های اشغالی  هستند.

این بنیاد افزود: این خواسته‌ها پس از تشدید فشارهای رژیم صهیونیستی علیه زندانیان مطرح شده که نیروهای خود را برای مقابله با زندانیان بسیج کرده و وضعیت آماده باش  در زندان حاکم است.

باشگاه اسرای فلسطینی قبلاً اعلام کرده بود که 100 اسیر از همه جناح‌های فلسطینی در زندان عوفر با توجه به عمل نکردن مدیریت زندان به توافقنامه توقف آزار و شکنجه زندانیان که پس از فرار شش زندانی فلسطینی از زندان جلبوع اعمال شده بود، اعتصاب تدریجی را آغاز خواهند کرد.

باشگاه اسیران فلسطینی چند روز پیش گزارش داده بود که زندانیان زندان عوفر تصمیم گرفتند اعتصابی که قرار بود در اعتراض به عدم توقف محدودیت‌ها و روش‌های آزار و اذیت آغاز کنند به تعویق بیندازند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مدیریت زندان عوفر از آنها چند روز مهلت خواست تا به خواسته‌های آنها مبنی بر توقف این رویه‌ها عمل کند.

از سوی دیگر ساکنان شهر بیت لحم در کرانه باختری نیز بر اساس فراخوان جنبش فتح و نیروهای ملی فلسطین و در محکومیت سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی دست به اعتصاب عمومی زدند.
 
این اعتصاب در پی شهادت «حسین مسالمه» آزاده فلسطینی که بر اثر ابتلا به بیماری سرطان خون و در پی اهمال پزشکی مقامات صهیونیست، شب گذشته به شهادت رسید، آغاز شد.
 
در پی فراخوان جنبش فتح، همه مردم با تعطیل کردن مغازه‌ها و مراکز تجاری در این اعتصاب شرکت کردند. اتحادیه معلمان در بیت لحم نیز شب گذشته اعلام کرد که همه مدارس استان متعهد به شرکت در این اعتصاب عمومی هستند.

انتهای پیام
captcha