واکنش حماس به ادعای مصادره اموال در سودان
کد خبر: 3999704
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴

واکنش حماس به ادعای مصادره اموال در سودان

سخنگوی حماس ادعاهای مطرح شده درباره مصادره اموال این گروه در سودان را رد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم،

حماس درباره خبر مصادره دارایی‌ها و سرمایه گذاری‌های خود در سودان واکنش نشان داد.

جنبش حماس پس از اظهار نظر منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز مبنی بر مصادره سرمایه گذاری‌های این جنبش در این کشور، هرگونه سرمایه‌گذاری در سودان را تکذیب کرد.

حازم قاسم سخنگوی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی تأکید کرد که هیچ سرمایه گذاری از سوی حماس در سودان وجود ندارد. وی افزود که این جنبش با هیچ حزبی در سودان مشکلی ندارد.

پیش از این رویترز گزارش داده بود که مقامات سودانی همه دارایی های جنبش حماس در خاک این کشور را مصادره کرده اند. این خبرگزاری به نقل از منابع ناشناس گفته است که مقامات سودانی موفق به ضبط تمام دارایی‌های جنبش حماس در قلمرو خود شدند.

این خبرگزاری مدعی شد که این دارایی‌ها شامل هتل‌، املاک، شرکت‌های چند منظوره، زمین و یک شرکت مبادله پول است. 

خبرگزاری رویترز امروز پنج‌شنبه با اعلام این خبر افزود که دارایی‌ها و اموال حماس در سودان طی سال‌های اخیر نقش مهمی در تامین مالی فعالیت‌های این گروه داشته است. این خبرگزاری مدعی شد که حکومت سودان فرایند نقل و انتقال پول، فعالیت شرکت‌ها و فعالیت افراد وابسته به حماس را به طور کامل متوقف کرده است. هنوز هیچ مقام رسمی از سوی دولت سودان در مورد این اخبار اظهار نظر نکرده است.

وزارت امور خارجه سودان در ۲۳ اکتبر سال گذشته روابط این کشور با رژیم صهیونیستی را با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا عادی سازی کرده بود.

انتهای پیام
captcha