درخواست عمران خان از سازمان ملل برای مقابله با اسلام‌هراسی
کد خبر: 3999965
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

درخواست عمران خان از سازمان ملل برای مقابله با اسلام‌هراسی

نخست‌وزیر پاکستان از دبیر کل سازمان ملل متحد خواست برای مقابله با اسلام‌هراسی در سطح جهان، نشستی بین‌المللی برگزار کند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا برای مقابله با اسلام‌هراسی یک نشست بین‌المللی برگزار کند. وی رژیم هند را متهم به اسلام‌هراسی کرد.

عمران خان که در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در حال حاضر در نیویورک برگزار می‌شود به صورت ویدئویی برای رهبران و سران کشورهای جهان سخن می‌گفت، اسلام‌هراسی را پدیده مخربی دانست که همه باید به طور جمعی با آن مقابله کنند.

وی افزود: من از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهم که یک نشست جهانی با هدف مقابله با افزایش خصومت با اسلام و ترویج گفت‌وگوی بین ادیان برگزار کند. در حال حاضر در هند بدترین و گسترده‌ترین شکل اسلام‌هراسی دولتی وجود دارد. رژیم فاشیستی این کشور وحشت و خشونت را علیه جامعه مسلمانان در هند به راه انداخته است. دهلی نو در مورد جامو و کشمیر اشغالی نیز اسلام‌ستیزی را آغاز کرده است و از 5 آگوست 2019 اقدامات غیرقانونی یک‌جانبه انجام داده و رهبران کشمیری را زندانی و اعتراضات مسالمت‌آمیز را با خشونت سرکوب کرده است. 

نخست‌وزیر پاکستان تأکید کرد: این اقدامات نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که به وضوح بیان می‌کند که وضعیت نهایی مناطق مورد مناقشه باید از سوی مردم آن از طریق همه‌پرسی آزاد و عادلانه تحت نظارت سازمان ملل متحد تعیین شود.

نخست‌وزیر پاکستان، نارندرا مودی همتای هندی خود را متهم کرد قصد دارد هند را از وجود مسلمانان پاک کند. عمران خان ادامه داد: اکنون شاهد بدترین نوع اسلام‌هراسی در هیئت حاکمه دهلی نو هستیم؛ ایدئولوژی نفرت‌پراکن هندو که با سیاست‌های نژادپرستانه حزب افراطی بهاریاتا جاناتا همراه شده، ۲۰۰ میلیون مسلمان معتقد را در هند هدف گرفته است.

از سوی دیگر دبیر اول نمایندگی دائم هند در سازمان ملل نیز در پاسخ به حملات عمران خان، پاکستان را به لانه اختفای تروریست‌هایی چون اسامه بن لادن تشبیه کرد.

انتهای پیام
captcha