رقابت 27 حافظ در مسابقات «بهار قرآن» قرقیزستان + تیزر رقابت‌ها
کد خبر: 4000055
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

رقابت 27 حافظ در مسابقات «بهار قرآن» قرقیزستان + تیزر رقابت‌ها

نخستین مسابقات سراسری «بهار قرآن» قرقیزستان با حضور 27 حافظ از استان‌های مختلف این کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

رقابت 27 حافظ در مسابقات «بهار قرآن» قرقیزستان + تیزر رقابت‌ها«محمدیار قربان بیگ‌اف»، مدیر کمیته برگزاری نخستین مسابقات قرآن «بهار قرآن» قرقیزستان در گفت‌و‌گو با ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این رقابت‌ها را اداره دینی مسلمانان قرقیزستان برگزار کرده و حامی این پروژه «اِرنست آکون‌بک‌اف»، بنیانگذار و رئیس مرکز پشتیبانی کشاورزان «بای دهقان» قرقیزستان است.

وی افزود: قرار بود این رقابت‌ها سال 2020 برگزار شود که به دلیل کرونا و قرنطینه موفق به این کار نشدیم و امسال این مسابقات را با حضور حافظان برتر رقابت‌های استانی برای نخستین‌بار در رشته حفظ در مسجد مرکزی بخش بازار «قورغان» برگزار کرده‌ایم.

محمدیار قربان بیگ‌اف تصریح کرد: این رقابت‌ها از دیروز 24 سپتامبر(دوم مهر) آغاز شده است و امروز، 25 سپتامبر(سوم مهر) به کار خود پایان می‌دهد.

قربان بیگ‌اف همچنین بیان کرد: 27 حافظ که از حافظان برگزیده استان‌های مختلف هستند در این رقابت شرکت کرده‌اند و حفظ 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء از رشته‌های این رقابت است.

وی گفت: جایزه این رقابت یک میلیون صوم(12 هزار دلار) و دو سفر عمره است و به اساتید قرآنی هم جوایزی اهدا می‌شود.

این فعال قرآنی قرقیزستان درباره اهداف مسابقات گفت: آگاهی‌بخشی هر چه بیشتر نسبت به قرآن، سوق‌‌دادن شهروندان قرقیز به سوی قرآن و حفظ آن، قدردانی و تجلیل از حافظان قرآن و دادن فرصت شرکت در مسابقات بین‌المللی به نفرات برتر از اهداف برگزاری این رویداد است.

وی در پایان یادآور شد: ما افراد و مهمانانی از کشورهای مختلف از جمله ازبکستان، قزاقستان، ترکیه، یمن و مصر را که از خادمان و فعالان قرآنی هستند برای حضور در محل برگزاری رقابت‌ها دعوت کرده‌ایم و در این راستا از مسئولان برگزاری سفارتخانه‌های کشورهای مختلف از طرف مفتیت و اداره دینی مسلمانان قرقیزستان نیز دعوت به عمل آمده است.

تیزر مسابقات به زبان قرقیزی

انتهای پیام
captcha