آغاز مرحله نهایی مسابقات حفظ و قرائت قرآن در کویت
کد خبر: 4006195
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

آغاز مرحله نهایی مسابقات حفظ و قرائت قرآن در کویت

دبیرخانه وزارت اوقاف کویت مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقات بزرگ حفظ و قرائت قرآن کریم در کویت را با شعار «اطمئن: اطمینان خاطر داشته باش» تحت نظارت شیخ نواف الاحمد افتتاح کرد، این دوره دو هفته به طول خواهد انجامید.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، عیسی الکندری، وزیر اوقاف و امور اسلامی، در سخنانی در مراسم افتتاحیه تصریح کرد که شعار مسابقه «اطمئن» با توجه به شرایط فعلی که کشور و جهان در زمان شیوع کرونا آن را تجربه کرده‌اند از سوی دبیرخانه و با الهام از قرآن انتخاب شده است.

وی افزود دبیرخانه عمومی اوقاف، از زمان تأسیس تا به امروز، بر اساس حمایت از قرآن و حافظان و حافظان برجسته آن عمل کرده است.

وزیر اوقاف کویت خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی مقدماتی امسال 1939 نفر بود که تعداد مردان، 860 نفر از آن‌ها و 1079 زن که واجدان شرایط از سوی 42 نهاد رسمی و خصوصی انتخاب شده‌اند که وظیفه نشر و حفظ قرآن کریم را برعهده دارند.

وی توضیح داد که این داوطلبان در مراحل مختلف مسابقه شرکت می‌کنند که شامل مسابقات عمومی مسابقات جوانان، مسابقه کرامت و افراد دارای نیازهای ویژه، سالمندان، مؤسسات اصلاحی و زندانیان در کنار مسابقه قرائت خواهد بود.

الکندری همچنین از امیر کویت به خاطر حمایت از این مسابقه و علاقه‌مندی وی برای پرورش کویتی‌ها بر اساس آموزه‌های صحیح اسلامی که به دور از افراط‌گرایی و تندروی است، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha