مقاومت ضد اشغالگری در کرانه باختری شدت می‌گیرد
کد خبر: 4000335
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
واکنش حماس و جهاد به شهادت 5 فلسطینی؛

مقاومت ضد اشغالگری در کرانه باختری شدت می‌گیرد

حماس و جهاد اسلامی در واکنش به عملیات جوخه ترور نظامیان صهیونیست در شهرهای جنین و قدس و شهادت پنج فلسطینی تأکید کردند که مقاومت ضد اشغالگری در همه نقاط تماس کرانه باختری شدت خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، صبح امروز یکشنبه (بیست و ششم سپتامبر 2021) در حمله نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به منزلی در روستای بیت عنان در شمال غرب قدس سه فلسطینی به شهادت رسیدند.

رژیم اشغالگر می‌گوید که حمله به منطقه خله العین روستای بیت عنان و به رگبار بستن یک منزل مسکونی در آنجا را با هدف ترور «احمد زهران» یکی از فرماندهان کتائب القسام شاخه نظامی حماس انجام داده بود.

در حمله نظامیان اشغالگر به شهرک‌های برقین و کفردان در غرب جنین در کرانه باختری نیز دو فلسطینی دیگر شهید شدند که یکی از آنها اسامه صبحی جوان 22 ساله از نیروهای سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود.

در این حمله 9 نفر دیگر هم به ضرب گلوله واقعی نظامیان صهیونیست زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که یگان‌های ویژه ارتش رژیم صهیونیستی دو جوان فلسطینی را هم در جایگاه سوخت شهر جنین بازداشت کردند.

یکی از این دو جوان احمدعمر مصطفی صلاح، جوان 25 ساله‌ای است که نظامیان صهیونیست او را از داخل خودرویش بیرون کشیده و با خود به مکانی نامعلوم منتقل کردند و دیگری محمد مازن السعدی، آزاده فلسطینی است که از دو ماه پیش تحت تعقیب رژیم صهیونیستی بود.

در همین حال عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس تأکید کرد افزایش شمار شهدا نشانه تداوم همه اشکال انقلاب ملت یمن است.

وی افزود: نبرد ما با رژیم اشغالگر ادامه دارد و این نبرد برای بازپس‌گیری حقوق ملت فلسطین و به خاک مالیدن بینی دشمن، نبردی سرگشاده خواهد بود.

القانوع تصریح کرد: جای تأسف است که در برابر عربده‌کشی دشمن صهیونیستی هنوز برخی در تشکیلات خودگردان با این رژیم هماهنگ هستند و به آن اتکا دارند.

سخنگوی حماس بر ضرورت تشدید انتفاضه در کرانه باختری علیه رفتارهای رژیم اشغالگر و توقف هماهنگی امنیتی با آن تأکید کرد.

القانوع گفت: تشکیلات خودگردان هم باید همه بازداشت‌های سیاسی و هماهنگی امنیتی با رژیم اشغالگر را متوقف کند و به دولت آمریکا هم که شکست آن ثابت شده است، متکی نباشد.

او با تأکید بر قدرت ملت فلسطین برای رویارویی همه جانبه با رژیم اشغالگر گفت: باید جلوی  روند سازش با دشمن را گرفت.

سخنگوی حماس افزود: رژیم اشغالگر هر آنچه را در مقابله با مقاومت از طرریق نظامی به دست نیاورده است، هرگز با رفتارهای خود در کرانه باختری به دست نخواهد آورد.

حماس هم در بیانیه‌ای تأکید کرد: خون فلسطینی‌هایی که سحرگاه امروز در عملیات اسرائیل به شهادت رسیدند، هرگز به هدر نخواهد رفت و ملت فلسطین و در رأس آن، حماس با وجود همه جانفشانی‌ها در صف مقابله با اشغالگران خواهند ماند.

این جنبش افزود: ما از آحاد ملت فلسطین در کرانه باختری می‌خواهیم مقاومت ضد اشغالگری را در همه نقاط تماس شدت بخشند، زیرا گزینه مقاومت است که می‌تواند از حقوق ما صیانت کرده و اسرای ما را آزاد کند.

داوود شهاب، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: روزهای سیاهی در انتظار رژیم اشغالگر در کرانه باختری است. عربده‌کشی رژیم اشغالگر و جرایم آن کار مقاومت و قدرت پشتیبانی‌ها از آن را بیش‌تر می‌کند.

در همین حال وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تأکید کرد: ما کابینه اسرائیل و مزدوران مختلف آن را مسئول اتفاقات خونبار صبح امروز می‌دانیم.

ریاست تشکیلات خودگردان هم در بیانیه‌ای گفت: جامعه بین‌المللی باید دست از سکوت برداشته و عملیات ترور اسرائیل را محکوم کند.

انتهای پیام
captcha