چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در قروه برگزار می‌شود
کد خبر: 4000792
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در قروه برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه از برگزاری چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» در ۱۱ مهرماه در مجتمع فرهنگی فردوسی شهرستان قروه خبر داد.

محمدعلی مؤمنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: چهاردهمین کنگره ملی شعر عاشورایی در 11 مهرماه در مجتمع فرهنگی فردوسی شهرستان قروه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره کشوری آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضایل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هر چه بیشتر آن و توجه به کیفیت و جذابیت اشعار و مداحی در مراسم‌ مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با اشاره به اینکه در این کنگره حداکثر سه قطعه شعر از هر شرکت‌کننده پذیرفته می‌شد، بیان کرد: داوری این دوره را هم همانند سال‌های قبل اساتید برجسته کشوری و استانی بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: بخش ویژه این کنگره به موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی به زبان فارسی، ترکی و کُردی اختصاص دارد.

مؤمنی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی تا ۳۱ شهریوماه گذشته بود، افزود: به منظور ارسال راحت و آسان آثار اپلیکیشنی در این راستا طراحی و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی درباره شرایط شرکت در این جشنواره گفت: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعری مانعی ندارد و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر شرکت کرده و یا قبلاً چاپ شده باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با بیان اینکه نحوه برگزاری کنگره تابع تصمیم ستاد کرونای شهرستان خواهد بود، یادآور شد: در سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه ۱۱۰ شاعر ۳۲۳ اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال کردند.

انتهای پیام
captcha