طنین «يا حسين(ع)» در خیابان‌های زامبیا + فیلم و عکس
کد خبر: 4001194
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

طنین «يا حسين(ع)» در خیابان‌های زامبیا + فیلم و عکس

دوستداران و ارادتمندان امام حسین(ع) در کشور زامبیا واقع در جنوب آفریقا همزمان با اربعین حسینی به خیابان‌ها آمده و نوای یا حسین(ع) سر دادند.

طنین يا حسين(ع) در خیابان‌های زامبیا + فیلم و عکسبه گزارش ایکنا از زامبیا، مراسم سینه‌زنی و عزاداری اربعین به همت مرکز اسلامی زامبیا در سه شهر «لوساکا»(پایتخت زامبیا)، «لیوینگستون» و «کتوبا» برگزار شد و دوستداران و ارادتمندان اهل بیت(ع) با حضور در آن نوای یا حسین(ع) سردادند.

این برنامه دیروز سه‌شنبه، ششم مهرماه که در زامبیا روز اربعین اعلام شده بود، در این مناطق برگزار شد و با پیاده‌روی نمادین دوستداران امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) همراه بود.

شیعیان بومی زامبیا از شرکت‌کنندگان در این برنامه بودند و در لوساکا، پایتخت زامبیا نیز شیعیان هندی پاکستانی حضور فعالی در مراسم داشتند.

زامبیا کشوری محصور در خشکی در جنوب آفریقاست، این کشور از شمال با کنگو، از شرق با تانزانیا و مالاوی و از جنوب با موزامبیک، زیمبابوه، باتسوانا و نامبیا و از غرب با آنگولا همسایه است.

زبان رسمی مردم زامبیا انگلیسی است و کمتر از یک درصد از جمعیت آن مسلمانند، منشأ نژادی مسلمانان، آفریقایی و مهاجران آسیای جنوب شرقی است.

طنین‌انداز‌شدن نوای یا حسین(ع) در زامبیا در روز اربعین

پیاده‌روی نمادین اربعین در خیابان‌های زامبیا
انتهای پیام
captcha