موضع یکپارچه بحرینی‌ها در محکومیت سفر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4001469
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

موضع یکپارچه بحرینی‌ها در محکومیت سفر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی

همزمان با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین، خشم مردم و فعالان دینی و سیاسی این کشور علیه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس به اوج خود رسیده است؛ بحرینی‌ها از همه طیف‌های مذهبی و سیاسی مخالفت خود را با این سفر اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، «به دشمنان امت اسلامی خوش‌آمد نمی‌گوییم». این شعار امروز، فردا و هر لحظه بحرینی‌ها است. با ورود یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس به منامه و افتتاح سفارت این رژیم  به عنوان اوج توافق عادی‌سازی با رژیم آل خلیفه،  این شعار بیش از هر زمان دیگری در بحرین شنیده می‌شود. 

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، صبح امروز در نخستین سفر رسمی پس از امضای توافق سازش میان تل‌آویو و منامه، وارد بحرین شد. در پی اعلام خبر انجام این سفر از چند روز قبل فعالان سیاسی و رهبران دینی بحرین علیه آن موضع گرفتند.
 
آیت الله شیخ عیسی قاسم، مرجع بزرگ شیعیان بحرین روز گذشته در مورد این خبر اظهار نظر کرد و در حساب خود در توییتر نوشت: عادی‌سازی خیانت‌بار روابط با دشمن صهیونیستی در کنار ایجاد رعب و وحشت، فقر، زندان، آوارگی و سلب حقوق مردم بحرین، یکی از جنگ‌های سیاسی دولت این کشور علیه مردم است.
 
شیخ عیسی قاسم افزود: مردم بحرین در مقابل سیاست حکومت، بر هویت خود پافشاری کرده و در طولانی مدت مبارزه می‌کنند و این یک نبرد سرنوشت‌ساز هویتی است؛ مردم مؤمن ما واقعاً با وقار هستند و متناسب با انسانیت و ایمان خود از آزادگی کامل برخوردارند. هیچ نوع بندگی برای این مردم وجود ندارد و هیچ چیزی قابل تحمیل به این ملت نیست؛ مردم ما باید تنها آنچه شایسته آن هستند را بپذیرند و آنچه را که شایسته آن نیستند رد کنند.

همچنین جمعیت اسلامی الوفاق بحرین روز گذشته سفر وزیر امور خارجه اسرائیل را شدیدا محکوم و در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اخبار تحریک‌آمیز است و این سفر به طور کامل محکوم است و او نباید پای خود را به بحرین بگذارد.

این جمعیت تأکید کرد: ما و همه مردم بحرین قاطعانه این سفر را هتک حرمت به سرزمین و کشورمان می‌دانیم و تأکید می‌کنیم که هرگونه حضور در بحرین به معنای تحریک احساسات بحرینی‌ها و تلاش ناامیدانه برای شکستن عهد آنها در حمایت از فلسطین و زیرپاگذاشتن حق مردم در مسائل سرنوشت ساز و اصولی خود است. 

الوفاق تأکید کرد که حکومت دعوت کننده وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اجازه برقراری روابط با این رژیم را ندارد. بنابراین هرگونه ارتباط یا رابطه‌ای با صهیونیست‌‌ها محکوم است و مردم ما از این امر خودداری خواهند کرد؛ آن را نخواهند پذیرفت و با آن به عنوان تهدیدی برای ثبات و موجودیت خود برخورد می‌کنند.

همچنین جمعیت اسلامی «امل» بحرین نیز این سفر را محکوم و اعلام کرد: آل خلیفه بر خلاف اراده مردم بر پذیرش دشمنان ملت بحرین، غاصبان فلسطین و هتک حرمت‌کنندگان قدس اصرار دارد؛ کارنامه سیاه صهیونیست‌ها در جنایات خود علیه فلسطینی‌ها و بشریت پاک نخواهد شد و نابودی، سرنوشت همه دشمنان امت عربی و اسلامی است.

از سوی دیگر مجید مشعل، عالم برجسته دینی بحرین، در حساب خود در توییتر اعلام کرد که به وزیر خارجه صهیونیستی خوشامد نمی‌گوییم؛ رژیم صهیونیستی غاصب و اشغالگر است وکه مشروعیت ندارد.

مشعل ادامه داد: هر ذره از خاک بحرین از پایمال شدن توسط وزیر امور خارجه اشغالگر رژیم صهیونیستی بیزار است و هر ذره‌ای از هوای بحرین از اینکه توسط او تنفس شود ابا دارد و هر بحرینی هتک حرمت سرزمین خود توسط صهیونیست‌های جنایتکار را محکوم می‌کند.

موضع یکپارچه بحرینی‌ها در محکومیت سفر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر فراخوان‌های مردمی برای اعتراض به این سفر در خیابان‌های شهرهای بحرین به ویژه در منامه آغاز شده است. مردم خشمگین در مناطق ابوصبیع و الشاخوره این شهر، به خیابان‌ها آمدند.

بنا بر گزارش‌ها، امروز تظاهرات‌کنندگان بحرینی اقدام به آتش‌زدن لاستیک‌های خودروها در خارج از پایتخت کردند و کاربران با به راه‌انداختن هشتگ‌هایی مخالفت خود را اعلام کردند. همچنین امروز مسیرهای منتهی به فرودگاه بحرین شاهد استقرار گسترده نیروهای امنیتی بود. رسانه‌های فلسطینی نیز فیلم و تصاویری از تظاهرات امروز مردم بحرین منتشر کردند.

همزمان، فعالان توییتری بحرینی هشتگ #البحرين_ترفض_الصهاينة (بحرین از صهیونیست‌ها بیزار است) را راه انداختند تا مخالفت کامل خود با این سفر را تأیید کنند.

بحرین در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافقنامه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌ ابراهیم» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

انتهای پیام
captcha