سفارتخانه رژیم صهیونیستی در منامه افتتاح شد
کد خبر: 4001478
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
در میان خشم عمومی مردم بحرین؛

سفارتخانه رژیم صهیونیستی در منامه افتتاح شد

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که برای نخستین بار به بحرین سفر کرده امروز سفارتخانه این رژیم را در منامه افتتاح کرد؛ این اقدام در حالی انجام شد که طیف‌های مختلف مردم و شخصیت‌های دینی و سیاسی بحرین به شدت آن را محکوم کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العربیه، یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و همتای بحرینی‌اش امروز پنجشنبه نخستین سفارت رژیم صهیونیستی در منامه را افتتاح کردند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هنگام افتتاح این سفارتخانه گفت: امیدواریم که مردم‌ دو کشور تا ابد در صلح و رفاه زندگی کنند. اسرائیل امروز گامی مهم و تاریخی در منطقه خلیج فارس برمی‌دارد.

عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین هم گفت: این پیامی آشکار به همه است که نشان می‌دهد ما مصمم هستیم؛ کار ما هنوز به اتمام نرسیده است.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته سفارت اسرائیل در طبقه بیست و نهم ساختمان تجارت جهانی بحرین واقع شده است. ایتان ناعه، نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در منامه خواهد بود.

یائیر لاپید در نخستین سفر رسمی پس از توافق عادی سازی روابط میان تل‌آویو و منامه، صبح امروز (پنجشنبه) وارد بحرین شد. او در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار تصاویری از ورودش به بحرین، نوشت: وارد بحرین شدیم. بسیار مفتخرم که نماینده اسرائیل در اولین سفر رسمی و تاریخی به این کشور هستیم. به خاطر استقبال گرمتان متشکرم.

همزمان با سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین، خشم مردم و فعالان دینی و سیاسی این کشور علیه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس به اوج خود رسیده است؛ بحرینی‌ها از همه طیف‌های مذهبی و سیاسی مخالفت خود را با این سفر اعلام کرده‌اند.

بحرین و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضاء کردند و به دنبال این اقدام، در زمینه‌های مختلفی توافق همکاری امضاء کردند.

انتهای پیام
captcha