واکنش گروه‌هاى فلسطينى در اعتراض به خيانت بحرين
کد خبر: 4001614
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱

واکنش گروه‌هاى فلسطينى در اعتراض به خيانت بحرين

گروه‌های فلسطینی جمعه شب در بیانیه‌ای مشترک میزبانی بحرین از وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بيانيه مشترك گروه هاى فلسطينى در اعتراض به خيانت بحرين

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی عربی، گروه‌های مبارز فلسطینی حماس، جهاد اسلامی، کمیته‌های مقاومت، مقاومت مردمی، جبهه مبارزه مردمی، مجاهدين و گروه آزادگان با صدور بیانیه مشترکی سفر یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین و افتتاح سفارت صهیونیستی در خاک این بحرین را خیانت به اسلام، قومیت عربی و مردم فلسطین و بحرین برشمردند.

در این بیانیه آمده است: اقدام گستاخانه برپایی سفارتخانه‌های صهیونیستی در خاک پایتخت‌های کشورهای عربی، با آرزوها و خواسته‌های ملت‌های عرب که مشتاق آزادسازی فلسطین و نجات از اشغالگری صهیونیست هستند، در تضاد است.
گروه‌های مبارز فلسطینی تصریح کردند: چنین اقداماتی از سوی صهیونیست‌های عرب تنها باعث ناامیدی، تحقیر و نفرت بیشتر ملت‌ها از آن‌ها شده و رژیم اشغالگر قادر نخواهد بود که از تاج و تخت آن‌ها محافظت کند.

همچنین خضر حبیب، از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت: سفر «یائیر لاپید» وزیر خارجه اسرائیل به بحرین، حلقه‌ای از توطئه و تلاش برای تغییر هویت منطقه ما است.

وی گفت: آنچه به عنوان سفارت اسرائیل در منامه افتتاح شده است، کانون و مرکزی برای جاسوسی این رژیم است.

آل‌خلیفه برای تثبیت قدرتش بحرینی‌ها را سرکوب می‌کند

ابراهیم العرادی؛ مدیر دفتر سیاسی ائتلاف 14 فوریه در گفت‌وگو با العالم نیز تأکید کرد: افتتاح سفارت رژیم اشغالگر در منامه به دنبال خروج آمریکا از منطقه و تنها گذاشتن همپیمانانش در این منطقه و با هدف تبدیل بحرین به منطقه‌ای نظامی ـ اطلاعاتی انجام می‌شود.

وی افزود: سرکوب تظاهرات بحرینی‌ها که در اعتراض به سفر یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین برگزار شد، گواهی بر این مدعاست که حکام آل‌ خلیفه به مرحله‌ای رسیدند که ملت بحرین و صبرشان را برنمی‌تابند.

العرادی گفت: افتتاح سفارت رژیم اشغالگر در منامه به منظور تثبیت قدرت آل خلیفه و تبدیل بحرین به منطقه‌ای نظامی ـ اطلاعاتی صورت می‌گیرد به‌ویژه بعد از آنکه آمریکا در حال دست کشیدن از همپیمانانش در منطقه استحکومت بحرین از استراتژی جدید آمریکا در قبال منطقه، به شدت احساس نگرانی دارد.

وی گفت: بحرینی‌ها آل‌خلیفه را خائن بزرگ می‌دانند، اگر حمایت آمریکا و انگلیس از رژیم بدوی و صهیونیستی آل‌ خلیفه متوقف شود، آل‌ خلیفه ساقط خواهد شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، در نخستین سفر رسمی پس از توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و منامه، صبح پنجشنبه، هشتم مهر وارد بحرین شد.

آیت‎الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین و جمعیت الوفاق این سفر را محکوم کرده‌اند.

بحرین در سپتامبر سال 2020 با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌ عادس‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

انتهای پیام
captcha