رژیم صهیونیستی به دنبال عادی‌سازی روابط خود با دیگر کشورها
کد خبر: 4002896
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

رژیم صهیونیستی به دنبال عادی‌سازی روابط خود با دیگر کشورها

یک سال پس از امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با سه کشور، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از عادی‌سازی روابط این رژیم با شماری از کشور‌های دیگر خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، یائیر لاپید از افشای نام این کشورها خودداری کرده است. وی که در جریان شرکت در نشست مجمع عمومی فدراسیون‌های یهودی در آمریکای شمالی سخن می‌گفت، افزود که اسرائیل به کمک ایالات‌متحده، بحرین، مراکش و امارات متحده عربی در تلاش برای گسترش توافقنامه ابراهیم در رابطه با عادی‌سازی روابط خود با سایر کشورهاست.

وی تصریح کرد که در این مرحله افشای نام این کشورها به تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط آسیب می‌رساند، اما افزود که به دنبال گسترش حلقه عادی‌سازی است، اما این به معنای نادیده گرفتن مسئله فلسطین برای همیشه نیست، بلکه باید این مسئله نیز مورد توجه قرار بگیرد. دولت اسرائیل، به رهبری نفتالی بنت، از گروهی از احزاب مختلفی از نظر سیاسی تشکیل شده است، چرا که از سویی شامل حزب بنت که متعلق به راست افراطی و مخالف وجود هرگونه کشور مستقل فلسطینی است و همچنین حزب چپ‌گرای مرتس می‌شود؛ حزبی که رهبران آن طی چند سال گذشته با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرده‌اند.

ادعاهای نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پایان سال گذشته اعلام کرده بود که توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهای عربی و اسلامی زودتر از آنچه انتظار می‌رود، به نتیجه خواهد رسید. برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از پیوستن عمان و اندونزی به این کشورها بود. حتی برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از احتمال عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی نیز خبر داده‌اند.چندی پیش عراق نیز شاهد برگزاری کنفرانس بی‌سابقه‌ای در شهر اربیل با موضع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود.

با این حال دولت عراق به شدت این کنفرانس را محکوم کرد و برای حاضرین در این کنفرانس نیز قرار پیگرد قضایی صادر شد. وزیر خارجه عمان نیز در اوایل سال جاری میلادی تصریح کرد که کشور متبوعش سومین کشور در حوزه خلیج‌فارس نخواهد بود که روابط خود را با اسرائیل عادی خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha