شکایت شهروند کانادایی از نفرت‌پراکنی حزبی علیه اسلام
کد خبر: 4002158
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

شکایت شهروند کانادایی از نفرت‌پراکنی حزبی علیه اسلام

یک شهروند کانادایی از حزب ائتلاف شهروندان کبک شکایت کرد. توصیف اسلام به عنوان سرطانی که به تدریج در جامعه کبک در حال رشد است، دلیل اعلام شکایت بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره مباشر، این حزب در وب‌سایت رسمی خود اسلام را یک ایدئولوژی و برنامه‌ای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معرفی کرده است که همه جنبه‌های زندگی را کنترل می‌کند، و مغایر با ارزش‌های اساسی کبک (بزرگ‌ترین استان کانادا) است.

این شهروند کانادایی در شکایت خود، نفرت‌پراکنی موجود در رقابت‌های انتخاباتی را تقبیح کرده و آن را توهینی به انسانیت دانسته است که بخشی از مردم کبک یعنی مسلمانان این ایالات را هدف قرار داده است.

شاکی افزوده است که حزب مذکور اسلام را سرطانی توصیف می‌کند و این امر به روشنی گواه عدم پذیرش جامعه مسلمانان در ایالت کبک است. وی این اظهارات را مشکل‌ساز توصیف می‌کند و از مقامات نظارت بر انتخابات شهرداری می‌خواهد در مورد انتشار چنین نظراتی در فضای عمومی از سوی حزب ائتلاف شهروندان کبک اقدامات مناسب را انجام دهد.

این حزب در برنامه خود تأکید کرده است که مردم کبک کاندیدایی را که اسلامی شدن شهر کبک را ترویج کند، انتخاب نخواهد کرد و بر تعهد خود به انتخاب شهرداری پای فشرده است که تمام تلاشش را برای مقابله با اسلامی شدن شهر کبک به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha