حمایت مقامات کانادا از مسلمانان در واکنش به هتک حرمت مسجد تورنتو
کد خبر: 3992983
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

حمایت مقامات کانادا از مسلمانان در واکنش به هتک حرمت مسجد تورنتو

حمله به مسجدی در تورنتوی کانادا، واکنش‌های بسیاری از سوی مقامات و مسلمانان این کشور در فضای مجازی به دنبال داشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، نمازگزاران مسلمان شهر تورنتو صبح یکشنبه، 31 مرداد هنگام حضور در مسجد «بیت الجنة» با تخریب آن و پخش شدن نسخه‌های قرآن بر روی زمین و همچنین شکسته شدن صندوق‌های صدقات و سرقت پول‌های آن مواجه شدند.
 
پس از این واقعه شورای ملی مسلمانان کانادا با ابراز نگرانی شدید نسبت به ارتکاب چنین اقدامات نژادپرستانه‌ای، از مقامات رسمی خواستار تحقیق فوری و اعلام نتایج آن و اتخاذ تدابیر قابل لمس برای توقف چنین حوادثی شد.
 
در همین راستا، جان توری، شهردار تورنتو، با حضور در این مسجد حمایت خود را از مسلمانان اعلام و چنین اقداماتی را محکوم کرد. 
 
خشم مسلمانان کانادا از بی‌حرمتی به مسجدی در تورنتو

بسیاری از سیاستمداران و اعضای پارلمان کانادا نیز در توئیت‌هایی مخالفت خود را با هرگونه حادثه نژادپرستانه علیه مسلمانان و اعتقادات آنها اعلام کردند.
 
جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در توئیتی نسبت به تخریب مسجد بیت الجنة ابراز انزجار و تأکید کرد که اسلام‌‌هراسی جایی در کانادا ندارد.
 

خشم مسلمانان کانادا از بی‌حرمتی به مسجدی در تورنتو 
شایان ذکر است اقدامات نژادپرستانه علیه مسلمانان در کانادا به طور مستمر ادامه دارد. به طوری که در هفته اول ماه ژوئیه گذشته بنا به اعلام پلیس کانادا، 4 نفر از یک خانواده مسلمان در ایالت اونتاریو، در یک حمله نژادپرستانه کشته و کودک 9 ساله آنها مجروح شد.
 
ترودو پس از این حمله در سخنرانی خود در مجلس عوام گفت که این کشتار یک حادثه محسوب نمی‌شود، بلکه یک حمله تروریستی است که نژادپرستی و نفرت را در دل افراد جامعه کانادا ایجاد می‌کند.
 
ترودو با یادآوری حملات علیه مسلمانان در سال‌های گذشته از جمله حمله به مسجد کبک در سال 2017 که به کشته شدن 6 نفر منجر شد، تعهد داد که تدابیر بیشتری برای جداسازی گروه‌های راستگرای افراطی انجام دهد.
انتهای پیام
captcha