100 نفر از کم‌توانان جسمی و حرکتی حافظ قرآن شدند
کد خبر: 4002403
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان؛

100 نفر از کم‌توانان جسمی و حرکتی حافظ قرآن شدند

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان با اشاره به اینکه طرح حفظ تلفنی قرآن کریم این سازمان در نیمه اول سال‌ جاری، یک‌صد نفر از عزیزان نابینا و کم‌توان جسمی و حرکتی را تحت پوشش قرار داده است، گفت: مسئولیتی در زمینه حفظ قرآن برای ما تعریف نشده است و تنها از باب مسئولیت اجتماعی که برای خود تعریف کرده‌ایم، ‌طرح مشکوة را به اجرا گذاشتیم.

محمدحسین حسنیمحمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، در حاشیه برگزاری آزمون آنلاین طرح مشکوة که در محل این سازمان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: این آزمون طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ مهرماه با حضور ۵۲ نفر از حدود ۱۰۰ شرکت‌کننده که آمادگی حضور در اولین آزمون را داشتند، برگزار ‌شد.

وی با اشاره به اینکه در اهداف تعیین شده سازمان قرآنی دانشگاهیان، مسئولیتی در قبال آموزش حفظ قرآن درج نشده است به دلایل ورود به این مقوله پرداخت و گفت: مقرر شد تا ظرفیت‌های سازمان برای کمک به جامعه نابینایان و کم توانان جسمی و حرکتی به خدمت گرفته شود. در موقعیت‌های مختلف تلاش شده است تا بخشی از فعالیت‌ها منطبق بر مسئولیت‌های اجتماعی که برای خود تعریف کرده‌ایم، باشد و طرح ملی مشکوة با توجه به این نگاه اجرایی شده است.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور افزود: ایجاد زمینه مناسب برای تشویق علاقه‌مندان به حفظ قرآن، ارتقای سطح دینی در جامعه معلولان کشور و ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده، دیگر اهداف پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل ایکنا با تأکید بر این موضوع که در اجرای طرح حفظ تلفنی قرآن هیچ هزینه‌ای از قرآن‌آموزان یا نهادی خاص، دریافت نمی‌شود، گفت: در هشتمین دوره طرح مشکوة، قرآن‌آموزانی از بیست استان کشور حضور دارند و فراگیرانی که طی این دو روز آزمون دادند از ۱۵ استان بودند و همچنین این آزمون تحت نظر اساتید مطرح ملی و بین‌المللی در حوزه حفظ قرآن «محمدمهدی بحرالعلوم» و «الهام ماندگارمهر» برگزار شد.

همچنین، طرح مشکوة به همت معاونت ترویج و توسعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha