افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در ایالت آسام هند
کد خبر: 4002470
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان در ایالت آسام هند

ملی‌گرایان افراطی هندو در ایالت آسام در شمال هند، به بهانه اخراج مهاجران غیرقانونی، بر شدت خشونت‌های خود علیه مسلمانان در این منطقه افزوده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، منابع خبری از شدت گرفتن خشونت ملی‌گرایان هندو در ایالت آسام، در شمال هند علیه مسلمانان خبر می‌دهند. این اقدامات به بهانه اخراج دهقانانی صورت می‌گیرد که ادعا می‌شود مهاجران غیرقانونی از بنگلادش هستند، با این حال خبرها حاکی از هدف قرار گرفتن مسلمانان به شکل ویژه است، چرا که بسیاری از این دهقانان تابعیت هندی خود را ثابت کرده‌اند.

چندی پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت که یک عکاس خبری علیه فردی که بر زمین افتاده بود، رفتاری وحشیانه انجام می‌داد. علاوه بر این در یکی دیگر از شهرستان‌های ایالت آسام، یک عملیات ناموفق علیه آنچه دولت ایالتی اشغال غیرقانونی زمین نامیده است، یک کودک کشته و صدها خانه نیز از سوی پلیس تخریب شد. در نتیجه این اقدامات هزاران خانواده، خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند.

روزنامه لوموند با انتشار گزارشی تصریح کرده است که این خشونت‌ها به طور عامدانه مسلمانان این کشور و برخی از طبقات خاص را هدف گرفته و نشان‌دهنده سیاست ضدمسلمانان در این کشور است. نخست‌وزیر ایالت آسام، تصریح کرده است که عملیات اخراج ادامه خواهد یافت.

دولت آسام، تحت رهبری حزب بهاراتیا جاناتا که قدرت را در هند در اختیار دارد، از سال 2016 به نام دفاع از ساکنان اصلی، سرکوب وحشیانه‌ای را علیه کسانی که مهاجر غیرقانونی می‌داند، در این ایالت آغاز کرده است. ایالت آسام 33 میلیون جمعیت دارد که 61 درصد آن‌ها هندو و 34 درصد آن‌ها مسلمان هستند.

در سال 2019، دولت ایالتی آسام قانون ثبت ملی جمعیت را تصویب کرد که هدف آن حذف مهاجرانی است که بعد از استقلال بنگلادش در سال 1971 از آن کشور گریخته و به این ایالت آمده‌اند. بر مبنای این برنامه، همه ساکنان باید ثابت کنند که آن‌ها قبل از 1971 در آسام متولد شده‌اند. با اجرای این برنامه، 2 میلیون نفر در معرض سلب تابعیت هستند، رهبران بهاراتیا جاناتا در سطح ملی به تشدید اوضاع کمک کردند و آمیت شاه، وزیر کشور وعده داد که مهاجران غیرقانونی را اخراج کرده و آنها را تا آخرین نفر به خلیج بنگال خواهد ریخت.

اما مخالفان می‌گویند که خانواده‌هایی که از خانه‌هایشان اخراج شده‌اند، تابعیت خود را از دست نداده و اکثر آن‌ها توانسته‌اند تابعیت هندی خود را اثبات کنند. برخی از احزاب مخالف تصریح کرده‌اند که این کشاورزان فقیر بیش از 50 سال است که در این منطقه زندگی می‌کنند و به کشت و زرع روی زمین‌های آن‌ها پرداخته‌اند، با این حال با آن‌ها بدتر از اسیران جنگی رفتار می‌شود. به گفته این احزاب تنها دلیلی که آن‌ها را از حقوق خود محروم می‌کند، این است که آن‌ها متعلق به جامعه مسلمان هستند.

انتهای پیام
captcha