درخواست حفاظت از مسلمانان هند در برابر خشونت‌طلبان
کد خبر: 4008805
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶

درخواست حفاظت از مسلمانان هند در برابر خشونت‌طلبان

انجمن علمای مسلمان در ایالت تریپورا در شمال شرقی هند از مقامات این کشور خواست مانع حملات اوباش هندوی خشونت‌طلب به مساجد و مناطق سکونت مسلمانان در این ایالت شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، انجمن علمای مسلمان در ایالت کوهستانی تریپورا در شمال شرقی هند به دنبال حمله هندوهای اوباش و خشونت‌طلب به برخی مساجد و مناطق سکونت مسلمانان در بخش‌هایی از این ایالت از مقامات خواست که علیه این گروه‌های افراطی اقدام کند.

روزنامه کثبیر الانتشار هندوستان تایمز گفت که هیئتی از انجمن علمای مسلمانان هند اعتراضی را به دفتر نخست وزیری در ایالت تریپورا و رئیس کل پلیس ارائه کرده و خواستار اقدام برای توقف حملات و اتخاذ همه اقدامات قانونی علیه افرادی شده است که پشت این حوادث هستند.

انجمن علمای مسلمانان در تریپورا گفت که برخی از مساجد و مناطق مسکونی متعلق به اقلیت‌ها، عمدتاً در بخش‌های غربی و شمالی این ایالت مورد حمله قرار گرفته‌اند.

این انجمن توضیح داد: حملات مذکور به تلافی  خشونت علیه اقلیت هندو در بنگلادش صورت گرفته اما  هر گونه خشونت علیه هر اقلیت دینی در هر کشوری مردود است.

وب سایت حقوق بشر India Tomorrow ویدئویی از حملات شورشگران هندو علیه اقلیت مسلمان در برخی مناطق این ایالت منتشر کرد و گفت که معترضان هندو مغازه‌ها و خانه‌های متعلق به اقلیت مسلمان را به آتش کشیدند.

وی افزود که پلیس هیچ اقدامی علیه آنها انجام نداده است، که این امر سؤال‌هایی را در مورد حمایت صریح پلیس از اغتشاشگران و عدم اقدام آن برای محافظت از مسلمانان مطرح می‌کند.

بر اساس این گزارش در موج تازه‌ خشونت‌ علیه مسلمانان در هند، حداقل شش مسجد و بیش از ۱۲ خانه و مغازه متعلق به مسلمانان در ایالت تریپورا که تحت رهبری حزب حاکم بی جی پی اداره می‌شود، طی روزهای اخیر به آتش کشیده شد.

این حملات توسط گروه‌های افراطی هندوتوا و باجرانگ دال در سراسر ایالت و به بهانه تلافی خشونت‌ها در بنگلادش انجام شد.

عکس‌ها و ویدئوهایی که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود نشان می‌دهد که اوباش خشونت‌طلب، لباس زعفرانی بر تن دارند و شمشیرهایی در دست دارند و شعارهایی علیه مسلمانان سر می‌دهند.

انتهای پیام
captcha