تبیین سیره نبوی برای جوانان ضرورت است
کد خبر: 4002707
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
نماینده آیت‌الله سیستانی در اروپا:

تبیین سیره نبوی برای جوانان ضرورت است

حجت الاسلام کشمیری تأکید کرد: ما باید برخی جوانب زندگی رسول اکرم (ص) را برای جوانان و نسل جدید تبیین کنیم تا راه و روش صحیح و مستقیم را در زندگی دینی، اخلاقی و تربیتی خود به کار گیرند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شفقنا عربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی کشمیری، نماینده آیت‌الله سیستانی در اروپا، در مراسم عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، ضمن تسلیت این مصیبت بزرگ به حضرت ولی الله الاعظم، امام زمان (عج) و همه مسلمانان، اظهار کرد: اگر کشورهایی که میلیون‌ها دلار برای تجهیز تسلیحات هزینه می‌کنند، نصف این مبلغ را برای بازسازی کشورها و رشد اقتصاد آنها و کمک به نیازمندان این کشورها هزینه می‌کردند، هیچ مسلمان نیازمندی وجود نداشت و هیچ فقیری گرسنه نمی‌ماند.
 
وی افزود: ما باید برخی جوانب زندگی رسول اکرم (ص) را برای جوانان و نسل جدید تبیین کنیم تا راه و روش صحیح و مستقیم را در زندگی دینی، اخلاقی و تربیتی خود به کار گیرند و از هریک از مراحل زندگی آن حضرت در زندگی خود استفاده کنند. چرا که هر یک از مواضع ایشان برای روشن شدن راه ما در زندگی کفایت می‌کند.
 
کشمیری تأکید کرد: چرا مسلمانان از ویژگی‌های شخصیت بزرگ آن حضرت که رحمتی برای جهانیان است، بهره نمی‌برند؟ اگر آنها از روش شریف آن حضرت و اخلاق والای ربانی ایشان پیروی می‌کردند، تمام جهان در سعادت، امنیت و آرامش زندگی می‌کردند.
 
وی ادامه داد: متأسفانه امروز برخی مسلمانان را می‌بینیم که در مقابل دشمنان کرنش کرده و از آنان یاری می‌جویند، با وجود اینکه خداوند به آنها نعمت‌های فراوانی عطا کرده است. این دشمنان یک پنجم ساکنان کره زمین را تشکیل می‌دهند در حالی که از نظر اقتصادی ثروت هنگفتی را در اختیار دارند و بر همه نقاط جهان حکمرانی می‌کنند. تکیه آنان بر زرادخانه حاوی سلاح‌های سبک و سنگین خودشان است که برای مقابله با برداران خود ذخیره کرده‌اند به جای اینکه با دشمنان خود مبارزه کنند.
 
نماینده آیت‌الله سیستانی در پایان تأکید کرد: این افراد وجدان بشری، قانون و شرافت ندارند که از اقدامات آنها جلوگیری کند و اگر میلیون‌ها دلار از اموال مسلمانان را که برای خرید اسلحه هزینه کرده‌اند، برای بازسازی کشورهای خود و توسعه داخلی و اقتصادی این کشورها هزینه می‌کردند و به نیازمندان کمک می‌کردند هیچ مسلمانی گرسنه و نیازمند باقی نمی‌ماند.
انتهای پیام
captcha