معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت هرگز تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه را نمی‌پذیرد
کد خبر: 4002732
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت هرگز تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه را نمی‌پذیرد

معاون دبیرکل حزب‌الله ضمن تاکید بر حق این جنبش برای به کارگیری همه ابزارهای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه لبنان گفت که مقاومت هرگز تثبیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه را نمی‌پذیرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله بر حق مقاومت برای استفاده از هر ابزار مشروعی در حمایت از لبنان و مردم آن و مقابله با محاصره آمریکا تاکید کرد و گفت که حزب الله هیچ دیکته‌ای را از سوی هیچ طرفی نمی‌پذیرد زیرا هدفش استقلال و آزادی‌خواهی است.

شیخ قاسم در نشستی با انجمن تجمع علمای مسلمان در لبنان گفت: ما نمی‌پذیریم که کسی به ما تعرض کند، بدون اینکه جوابش را بدهیم. ما جز این را نمی‌پذیریم که قوی بوده و آماده مقابله با همه چالش‌ها در همه سطوح باشیم. ما تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه را هرگز نمی‌پذیریم و همچنان در برابر رژیم اشغالگر مقاومت خواهیم کرد.

معاون دبیر کل حزب الله دولت جدید لبنان را دعوت کرد که از آمریکایی‌ها بخواهد محاصره را علیه لبنان بردارد، کما اینکه عراق و اردن از طریق روابط خود با سوریه انجام دادند.

شیخ نعیم قاسم خطاب به لبنانی‌ها افزود: بیایید به آمریکا بگوییم که چه می‌خواهیم تا بتوانیم او را بیدار کنیم که برای او و ما متفاوت است که بهتر عمل کنیم.

شیخ نعیم قاسم، سوریه را ریه اقتصادی لبنان توصیف و تاکید کرد: تا زمانی که مشکل این ریه اقتصادی و مشکل حضور آوارگان سوری در لبنان حل نشود لبنان قادر به پیشبرد پروژه‌های خود نیست.

وی با تاکید بر اهتمام حزب الله به برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در موعد خود گفت: برخی روی انتخابات حساب باز کرده‌اند، زیرا از طریق آن به دنبال معادلاتی هستند؛ اما ما انتخابات را می‌خواهیم چون یک رویداد ملی است و می‌خواهیم که مردم کسانی را که دوست دارند نماینده آنها باشند، برگزینند.

انتهای پیام
captcha