درخواست حماس برای آزادی نماینده این جنبش در عربستان
کد خبر: 4003634
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸

درخواست حماس برای آزادی نماینده این جنبش در عربستان

جنبش حماس درخواست خود مبنی بر آزادی فوری محمد الخضری نماینده این جنبش در عربستان را تکرار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، جنبش حماس در بیانیه‌ای با اشاره به  نتایج نشست رهبران دفتر سیاسی این جنبش در قاهره درخواست خود را برای آزادی زندانیان فلسطینی و در رأس آنها دکتر محمد الخضری نماینده این جنبش در عربستان را تکرار کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که ریاض باید این پرونده را به نحوی که شایسته عربستان و تاریخ روابط آن با فلسطین است، پایان دهد.

به گفته خانواده محمد الخضری، او و پسرش در آوریل 2019 در عربستان به اتهام عضویت در حماس و جمع‌آوری پول برای این گروه بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

خانواده الخضری، شمار متهمان فلسطینی و اردنی که در چارچوب پرونده محمد الخضری و پسر وی محاکمه می‌شوند را نیز 68 نفر اعلام کرد. محمد الخضری 20 سال وظیفه مدیریت روابط حماس با عربستان سعودی را بر عهده داشت.

سازمان عفو بین‌الملل نیز پیش‌تر از مقام‌های سعودی خواسته بود تا محمد الخضری نماینده جنبش حماس در این کشور را که زندانی است، فوراً آزاد کنند.

عفو بین الملل افزوده بود: مقام‌های سعودی در حالی که وضع سلامتی الخضری در بازداشت رو به وخامت است وی را از دسترسی به مراقبت های بهداشتی و درمانی کافی محروم کرده‌اند. جان نماینده حماس در عربستان درحالی که به سرطان مبتلاست، در خطر است و باید فوراً آزاد شده و تحت مراقبت های پزشکی فوری قرار گیرد.

خانواده محمد الخضری نیز پیش‌تر خواستار آزادی او و پسرش هانی الخضری از زندان این کشور شده بودند. خانواده الخضری در پیامی به ملک سلمان پادشاه عربستان خواستار مداخله او برای آزادی فوری دکتر خضری ۸۳ ساله شدند که از چندین بیماری از جمله سرطان پروستات رنج می‌برد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز چندی پیش در پیامی به شاه سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها زندانی فلسطینی در این کشور شد.

انتهای پیام
captcha