وخامت حال نماینده حماس در زندان‌ عربستان
کد خبر: 4042039
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

وخامت حال نماینده حماس در زندان‌ عربستان

وخامت حال محمد الخضری نماینده پیشین حماس در عربستان سعودی بار دیگر نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتی او را افزایش داده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، پس از افشای وخامت وضعیت سلامتی محمد الخضری، نماینده حماس در عربستان که همراه با چند نفر دیگر به بهانه حمایت از تروریسم در زندان هستند، بار دیگر موضوع فلسطینی‌های محبوس در زندان‌های عربستان بر سر زبان‌ها افتاده است. 


کمپین‌های همبستگی با محمد الخضری در شبکه‌های اجتماعی، درباره درخواست برای آزادی زندانیان فلسطینی در زندان‌های ریاض به راه افتاده است.

سازمان عربی حقوق بشر در حساب خود نوشت ممانعت عمدی مقامات سعودی از دسترسی زندانی سالخورده دکتر محمد الخضری به اقدامات پزشکی لازم، تلاش برای قتلی است که باید متوقف شود.

به گفته خانواده محمد الخضری، او و پسرش در آوریل ۲۰۱۹ در عربستان به اتهام عضویت در حماس و جمع‌آوری پول برای این گروه بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

خانواده الخضری، شمار متهمان فلسطینی و اردنی را که در چارچوب پرونده محمد الخضری و پسر وی محاکمه می‌شوند، ۶۸ نفر اعلام کردند. محمد الخضری ۲۰ سال وظیفه مدیریت روابط حماس با عربستان سعودی را بر عهده داشت.

سازمان عفو بین‌الملل نیز پیش‌تر از مقام‌های سعودی خواسته بود تا محمد الخضری نماینده جنبش حماس در این کشور را که زندانی است، فوراً آزاد کنند.

خانواده محمد الخضری نیز پیش‌تر خواستار آزادی او و پسرش هانی الخضری از زندان این کشور شده بودند. خانواده الخضری در پیامی به ملک سلمان پادشاه عربستان خواستار مداخله او برای آزادی فوری دکتر خضری ۸۳ ساله شدند که از چندین بیماری از جمله سرطان پروستات رنج می‌برد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز چندی پیش در پیامی به شاه سعودی خواستار آزادی فوری ده‌ها زندانی فلسطینی در این کشور شد. 

انتهای پیام
captcha