میزبانی دیار امام رئوف از چهاردهمین مسابقات مدهامتان
کد خبر: 4003740
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰

میزبانی دیار امام رئوف از چهاردهمین مسابقات مدهامتان

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور اعلام کرد: مرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات از 27 تا 30 مهرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

میزبانی دیار امام رئوف از چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان

به گزارش ایکنا به نقل از فهما، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با اشاره به سالروز بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در رابطه با کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در جریان سفری که در 19 مهر سال1391 به خراسان شمالی داشتند، اظهار کرد: معظم له در بخشی از سخنان خود فرمودند: «من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتاب‌هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون‌های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید.»

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور ادامه داد: نزدیک به یک دهه از سخنان پربار و تاکیدی که معظم‌له نسبت به فعالیت‌های کانون‌ها داشتند می‌گذرد و در این سال‌ها شاهد پیشرفت و تعالی قابل توجهی در راستای لبیک به منویات رهبری در عرصه فعالیتی کانون‌ها هستیم و امروز شکل‌گیری بیش از 26 هزار کانون در مساجد سراسر کشور به ویژه نقاط روستایی و مرزی با تاکید بر گسترش و ارتقای سطح فرهنگی نوجوانان و جوانان بر محور مباحث دینی، در واقع لبیک به بیاناتی است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به کانون های مساجد بیان فرمودند.

حجت‌الاسلام ارزانی گفت: امروز با توجه به روند واکسیناسیون و کمرنگ شدن کرونا در جامعه، فعالیت‌ها و اهداف کانون‌های مساجد در قالب‌های مختلفی بروز و ظهور یافتند که از جمله آنها می‌توان به برگزاری چهاردهمین دوره از مسابقات مدهامتان اشاره داشت که با شرکت 100 نفر از برگزیدگان راه‌یافته به فینال در مشهد مقدس برگزار می‌شود. این افراد از استان‌های سراسر کشور در رشته‌های مختلف گرد هم آمده و در قالب فینال چهاردهمین دوره به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در رشته‌های ترتیل، قرائت، حفظ کل، اذان حضور می‌یابند و برگزیدگان هر رشته همزمان با اختتامیه مسابقات اعلام می‌شود.

وی افزود: مرحله نهایی چهاردهمین دوره مسابقات از 27 تا 30 مهر ماه برپا می‌شود و از آنجایی که در حال حاضر امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقدور است، در نتیجه برگزیده استان‌ها به صورت حضوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام ارزانی در ادامه به فعالیت‌های دیگر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: پس از بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره کانون‌ها، فعالیت‌های ستاد رنگ و بوی متفاوتی یافته و بیش از پیش و البته در عرصه‌های متنوع‌تری گسترش یافت؛ برای مثال راه‌اندازی کتابخانه‌های مسجدی در نقاط مختلف کشور و شناسنامه‌دار شدن کتابداران، تکمیل بانک اطلاعاتی کتابخانه‌ها، برگزاری طرح‌ها و مسابقات مختلف کتاب از جمله «شنبه‌های کتاب» که با تمرکز بر معرفی هفتگی یک اثر در مسجد برگزار شد؛ از جمله اتفاقاتی است که در حوزه کتاب در این سال‌ها به ثمر نشسته است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  به سلسله برنامه‌های بزرگداشت خانواده شهدا با عنوان «سه‌شنبه‌های تکریم» اشاره کرد و گفت: این طرح سال 1399 آغاز شد و طی آن 36 هزار و 726 نشست در راستای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان و تجلیل از خانواده آن دلاوران برگزار شد؛ این طرح امسال در مرحله دوم با عنوان «شکوه مادری» و تجلیل از مادران و همسران شهدا، مادرانی که فرزندان نمونه و الگو را تربیت کردند برگزار خواهدشد.

حجت‌الاسلام ارزانی اظهار کرد: تقویت ابعاد فعالیت اجتماعی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح محلات به ویژه در دوران کرونا اقدام دیگری بود که در این ایام انجام شد؛ به طوری که در سراسر کشور دوره‌های مختلف توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش مواسات و همدلی برگزار شد؛ علاوه بر این کارآفرینی در دوران کرونایی با گسترش کسب و کارهای مجازی کانون‌ها و همچنین تولید ماسک فعالیت دیگری بود که به همت بچه‌های مسجد به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی برای اهالی مسجد و اعضای کانون‌ها یکی از اهداف ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در دوره جدید است، افزود: در این راستا و در هر استان با توجه به ظرفیت‌های بومی کارگروه‌های مختلفی در سطح کانون‌ها شکل گرفته و تلاش برای فعالیت بچه‌های مسجد و عضو در کانون به منظور حضور در مشاغل تخصصی کلید خورده است و تاکنون در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی، فعالیت‌های صنایع دستی، کارگاه‌های پوشاک، تولیدات فرهنگی، فضای مجازی، چند رسانه‌ای، گرافیک، اشتغال زایی شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به فعالیت‌های این مجموعه در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به حضور نسل انقلابی متدین و متعهد در عرصه‌های مختلف تلاش کردیم تا فعالیت بچه‌های مسجد در عرصه بین‌الملل نمود یابد، در این راستا با برگزاری کنگره‌های مختلف از جمله کنگره امام سجاد(ع)، حضور کانون‌ها در پیاده‌روی اربعین حسینی و راه‌اندازی مواکب‌الاتحاد، این همبستگی را تقویت کرده و ظرفیت‌های بچه‌های مسجد را در سطح جهانی معرفی کنیم.

وی افزود: تقویت حضور اعضای کانون‌ها در عرصه‌های فرهنگی هنری در سطح استان‌ها و همچنین فراهم آوردن ظرفیت‌هایی به منظور فعالیت بچه‌های مسجد در حوزه فعالیت‌های حرفه‌ای در مقوله‌های یاد شده از جمله برنامه‌های بلند مدتی است که در حال پیگیری آن هستیم.

انتهای پیام
captcha