حمایت از مؤسسات قرآنی بوشهر در قالب طرح «کانون‌های همیاری»
کد خبر: 4003922
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
ادیب‌نیا خبر داد:

حمایت از مؤسسات قرآنی بوشهر در قالب طرح «کانون‌های همیاری»

مدیرعامل اتحادیه‌ قرآنی استان بوشهر از برگزاری جلسه هیئت مدیره این اتحادیه‌ در روز گذشته و تصویب تشکیل کانون‌های همیاری با الهام از الگوی توسعه اجتماعی رسالت خبر داد.

محمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری جلسه هیئت مدیره این اتحادیه‌ در روز گذشته، 18 مهرماه با حضور اعضای هیئت مدیره و نمایندگان دفتر قرآنی اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان خبر داد.

وی افزود: در گذشته با همکاری بانک قرض‌الحسنه رسالت برنامه‌های خیلی خوبی در خصوص طرح همیاری اجتماعی برگزار کرده بودیم، در جلسه روز گذشته هیئت مدیره نیز مصوباتی در خصوص کانون‌‌های همیاری با الهام از الگوی توسعه اجتماعی رسالت تصویب شد، با توحه به جلساتی که برگزار و مصوباتی که تصویب شد از طریق برنامه اسکای روم در همین هفته یا هفته آینده این طرح پیگیری می‌شود و مؤسسات و خانه‌های قرآنی از تسهیلات و امتیازات ویژه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

ادیب‌نیا اظهار کرد: یکی از اهداف مهمی که در این طرح داریم توسعه فرهنگ کارآفرینی اجتماعی است، خیلی‌ها احساس می‌کنند باید سرمایه‌ای در بانک رسالت گذاشته شود تا بتوانند تسهیلاتی را دریافت کنند، اما اینطور نیست و با توجه به طرح همیاری اجتماعی می‌توانیم بدون اینکه مؤسسات حسابی در بانک بگشایند از طریق دیگری این تسهیلات را برایشان فراهم کنیم.

محورهای طرح همیاری اجتماعی

مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بوشهر با اشاره به محورهای این برنامه، گفت: این برنامه در سه محور ادامه پیدا می‌کند و موجب خیرات و برکات است، محور اصلی همیاری اجتماعی، همدلی و کارآفرینی اجتماعی است که دستاورد خیلی خوبی هم برای مؤسسات دارد و بیشتر برای تغییر سبک زندگی است، به طور مثال در شرایط کرونایی بسیاری از مؤسسات از لحاظ مالی و تقلیل نیروی انسانی آسیب دیدند، با توجه به طرح همیاری اجتماعی به طریقی آ‌ن‌ها ساماندهی و خلأهایشان پر می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح خیران شناسایی و به کانون‌ها معرفی و چارت اصلی سازمان مشخص می‌شود و بعد از احصا و شناسایی، می‌توانند حمایت خیلی خوبی از مؤسسات قرآنی داشته باشند. بانک رسالت مصوبات و اساسنامه‌ای دارد که از طریق آن‌ها می‌تواند به مؤسسات امتیازاتی بدهد، در واقع از امتیازاتی که خیران در بانک دارند استفاده می‌شود، به طور مثال فرد خیر امتیاز وام 60 میلیون تومانی خود در بانک رسالت را به مؤسسه‌ای که آسیب‌دیده واگذار می‌کند و مؤسسه باید با نرخ دو درصد، اقساط خود را پرداخت کند.

انتهای پیام
captcha