آغاز برنامه‌های گرامیداشت میلاد رسول اکرم(ص) در یمن
کد خبر: 4004226
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

آغاز برنامه‌های گرامیداشت میلاد رسول اکرم(ص) در یمن

مراسم جشن و گرامیداشت میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام(ص) در استان‌های مأرب و صنعا از روز گذشته، 19 مهر از سوی انجمن ملی زنان‌ و شرکت نفت یمن آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری انصارالله، در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) که از دیروز دوشنبه، 19 مهر در شهر مجزر استان مأرب یمن آغاز شد، ناصره الشریف، رئیس انجمن ملی زنان بر اهمیت بزرگداشت این مناسبت مهم و تقویت عشق به رسول خدا(ص) در قلب نسل جوان و تربیت آنها بر اساس ارزش‌ها و اخلاق اصیل محمدی تأکید کرد.
 
وی همچنین بر تقویت همبستگی اجتماعی، رسیدگی به نیازهای فقرا و تمسک به سیره حضرت محمد(ص) در نشر ارزش‌های والا و مقابله با ظالمان و مستکبران تصریح  کرد.
 
در همین راستا، مراسم جشنی به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) در شهر بدبده استان مأرب یمن با حضور سرهنگ حمید الشریف، مدیر امنیتی این منطقه و مقامات محلی برگزار شد و سخنرانان تأکید کردند که جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) راهی برای ارتباط امت اسلامی با پیامبر اسلام(ص) و اقتدا به روش و سیره گفتاری و عملی آن حضرت است.
 
سخنرانان همچنین بر اهمیت درس گرفتن از سیره رسول گرامی اسلام(ص) و پیمودن راه ایشان در پایداری و ثبات و مقابله با دشمنان تأکید کردند.
 
در این مراسم، سرودهایی در یادبود میلادالنبی(ص) از سوی دانش‌آموزان بدبده اجرا شد و شب شعری نیز به همین مناسبت از سوی اداره امنیت این شهر برگزار شد.
 
در صنعا، پایتخت یمن نیز شب گذشته مراسمی به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) از سوی شرکت نفت یمن برگزار شد.
 
شیخ صالح الخولانی، معاون وزیر ارشاد یمن در این مراسم بر اهمیت برگزاری مراسم برای این مناسبت بزرگ تأکید کرد و آن را وسیله ارتباطی میان مردم یمن با پیامبر اکرم(ص) و تقویت عشق به ایشان دانست.
 
وی افزود: برگزاری این مراسم پیام مهمی به جهانیان است که مردم یمن به رسول گرامی اسلام(ص) تمسک جسته و بر اساس سیره پاک آن حضرت حرکت می‌کنند.
 
الخولانی خواستار مشارکت گسترده در مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) شد تا این پیام مهم به همه جهانیان رسانده شود.
 
به گزارش سبأ نت، وزارت ورزش و جوانان یمن نیز روز گذشته(دوشنبه) مراسمی به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) با حضور مقامات یمنی از جمله احمد حسن الامیر، وزیر گردشگری و محمد حسین المؤیدی، وزیر ورزش و جوانان یمن برگزار کرد.
 
المؤیدی در سخنانی ضمن ابراز خشنودی از توجه مردم یمن به مراسم بزرگداشت میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: برگزاری این مراسم پاسخی بر اهانت‌های مکرر صهیونیست‌ها و غرب به رسول خدا (ص) و نابودی تمام پروژه‌های استکباری علیه امت اسلامی خواهد بود.
 
در همین راستا، جشنواره رسول اعظم(ص) در دانشگاه صنعا برای ارائه آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوع عشق به رسول اکرم(ص) برگزار شد. در این جشنواره همچنین مسابقات شعر و سرود نیز برای رقابت شاعرانی از استان‌های صنعا، المحویت و ذمار برگزار شد.
 
ضیف‌الله الشامی، وزیر رسانه یمن در مراسم جشنواره رسول اعظم(ص) اعلام کرد که این جشنواره فرصتی برای ارائه خلاقیت‌ها در زمینه‌های هنری، رسانه‌ای و فرهنگی با موضوع عشق به رسول خدا(ص) است.
انتهای پیام
captcha