صنعاء در خط مقدم دفاع از منافع بشریت است / رسول اکرم(ص) جایگاه والایی برای یمن و مردم آن قائل بود
کد خبر: 4004810
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

صنعاء در خط مقدم دفاع از منافع بشریت است / رسول اکرم(ص) جایگاه والایی برای یمن و مردم آن قائل بود

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با رد جریان‌سازی‌های گمراه کننده درباره تهدید انصار‌الله برای امنیت منطقه و دریانوردی گفت: صنعاء در خط مقدم دفاع از منافع بشریت است و ائتلاف سعودی با تأسی به رسول‌الله، جایگاه والایی برای یمن و مردم آن قائل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرامی المسیره، رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه چهارشنبه طی نطقی به مناسبت سالروز نجات یمن از استعمار انگلیس تأکید کرد که صنعاء از هر گونه ابتکار واقعی و صادقانه برای آتش‌بس و ایجاد صلح در یمن حمایت می‌کند.

مهدی المشاط گفت: در پنجاه و هشتمین سالروز انقلاب 14 اکتبر یمن مبارزات ملت و جانفشانی‌های آنها را یادآور می‌شویم که ضمن مخالفت با سرسپردگی به بیگانگان در برابر استعمار انگلیس نیز مقاومت کردند تا شرافت و استقلال این ملت پیروز شود.

وی افزود: امروز مزدوران ائتلاف سعودی می‌دانند که هر وقت از انقلاب 14 اکتبر حرف بزنند، خودشان را رسوا کرده‌اند و راه همان خائنان و حامیان استعمارگران را دنبال کرده‌اند.

المشاط افزود: در شرایطی که امت ما در دوران جنگ‌ها، تروریسم و افراط‌گرایی به سر می‌برد، بیش‌ترین نیاز آن بازگشت به همه ارزش‌ها و مفاهیم محمدی است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام را با چاقوهای القاعده و تاریکی برخی از نمونه‌های اخوانی شناسانده‌اند، ضروری‌ترین نیاز ما این است که از طریق معرفی سیره رسول الله به مقابله با آن برویم.

او با تبریک به ملت یمن برای برپایی مراسم باشکوه میلاد رسول اکرم(ص) گفت: ما این مناسبت را به امت عربی و اسلامی تبریک می‌گوییم و از همه ملت یمن می‌خواهیم با حضور باشکوه  خود در مراسم سالروز میلاد نبی اکرم(ص) بار دیگر برتری جایگاه یمن را در نشر رسالت اصیل محمدی ثابت کنند.

او در ادامه با تکذیب گفتمان‌های گمراه کننده درباره اینکه صنعاء برای ایجاد صلح در یمن کارشکنی می‌کند یا تهدیدی برای دریانوردی در دریای سرخ است، گفت: صنعاء همواره خواهان صلح بوده و خواهد بود و در واقع صنعاء یکی از مهم‌ترین عوامل صلح و امنیت در منطقه و جهان است و برقراری امنیت دریانوردی در دریای سرخ به لطف صنعاء است.

او با تأکید بر اینکه صنعاء در خط مقدم مبارزه با تروریسم القاعده و داعش برای دفاع از امنیت و ملت خود و امنیت و منافع همه بشریت  است، گفت: لازم است که مواضع صنعاء از نزدیک شناخته شود تا همه بفهمند که ما در اوج آمادگی برای همکاری با همه تلاش‌ها در حمایت از صلح و امنیت هستیم.

او با تأکید بر اینکه صنعاء نماینده قانونی و واقعی خاک، ملت و تاریخ یمن است، گفت: هر وجب اشغال شده از خاک عزیز کشورمان یمن به هر قیمتی که شده از لوث اشغالگران پاک خواهد شد.

وی افزود: ما از برخی دشمنان خود در ائتلاف عربی هم می‌خواهیم به وعده‌های نادرست و تخیلات دروغین آمریکا و انگلیس که برخی دیگر از همین اعضای ائتلاف بیان می‌کنند، اعتماد نکنند.

المشاط گفت: ما از دشمنانمان می‌خواهیم واقعیت شتاب تحولات اوضاع در یمن را درک کرده و با تجدید نظر جدی در مواضع خود دیدگاهشان را در قبال یمن و یمنی‌ها تصحیح کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما از دشمنان می‌خواهیم با تأسی به رسول خدا با احترام زیاد با یمن برخورد کنند، همان جایگاه والایی را که رسول خدا برای یمن و مردم آن قائل بود.

 المشاط از ائتلاف سعودی خواست به طرحی صادقانه و عملی برای پایان دادن به تجاوز، محاصره و اشغالگری روی آورند و همچنین با درمان آثار این جنگ تاریک به حاکمیت و استقلال یمن و امنیت و ثبات آن احترام گذارند.

 رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر آمادگی کامل صنعاء برای صلح فراگیر و دائمی و ورود به تعهدات متقابل برای رفع نگرانی‌ها و تقویت منافع مشروع دو طرف تأکید کرد و گفت: ما به شدت درباره خطر ادامه تجاوز و محاصره علیه یمن و نتایج فاجعه‌بار دعوت‌های صادقانه به صلح و از دست رفتن فرصت‌های صلح هشدار می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha