استقرار مخزن‌های آب زمزم در مسجدالحرام
کد خبر: 4004357
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

استقرار مخزن‌های آب زمزم در مسجدالحرام

اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد که مخزن‌های آب زمزم، با بهبود وضعیت کرونایی، دوباره در مسجدالحرام مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه عکاظ، آژانس خدمات و امور میدانی و تحقیقات حفاظت از محیط زیست اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد که 155 آبخوری مرمر و 20 هزار کلمن آب زمزم در مسجدالحرام که به دلیل شیوع بیماری کرونا، مدتی از دسترس زائران خارج شده بود، با بهبود وضعیت کرونایی دوباره مورد استفاده زائران قرار گرفته است.
 
محمد الجابری، معاون رئیس کل اداره خدمات و امور میدانی مسجدالحرام و مسجدالنبی در این باره گفت: بازگشت مخازن آب به مسجدالحرام پس از بالا رفتن میزان ایمن‌سازی شهروندان نسبت به کرونا و الزام زائران به انجام تمام تدابیر پیشگیرانه انجام شد.
 
وی افزود: آبخوری‌های مرمر در داخل مسجدالحرام بیش از 97 آبخوری است و 48 آبخوری نیز در کنار ستون‌های طبقه‌های همکف و اول مسجد است که 145 آبخوری ویژه آب زمزم قرار داده شده است. علاوه بر آن، 10 آبخوری مرمر نیز در صحن‌های مسجدالحرام تعبیه شده و در طبقات اول و دوم و مسعی و صحن‌های شمالی نیز آبخوری‌های جدید قرار داده شده است یعنی همه آبخوری‌های فایبرگلاس با آبخوری‌های جدید مرمر تعویض شده است.
 
وی درباره تعداد کلمن‌های آب زمزم نیز اظهار کرد: تعداد کلمن‌های آب زمزم به بیش از 20 هزار عدد می‌رسد و روزانه حدود 1 میلیون و 633 هزار و 30 متر مکعب آب زمزم از این کلمن‌ها مصرف می‌شود. همچنین 126 کارمند به طور 24 ساعته برای نظارت بر انجام صحیح امور و آب‌رسانی به زائران مشغول به کار هستند.
انتهای پیام
captcha