جمع‌آوری دوربین‌های حرارتی از ورودی‌های مسجدالحرام + عکس
کد خبر: 4007456
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۴

جمع‌آوری دوربین‌های حرارتی از ورودی‌های مسجدالحرام + عکس

متولیان مسجدالحرام با کاهش محدودیت‌های کرونایی در عربستان سعودی دوربین‌های حرارتی ویژه غربالگری بیماران کرونا را از ورودی‌های مسجد‌الحرام جمع‌آوری کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عیون الخلیج، ریاست کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی دیروز جمعه همه دستگاه‌های هوشمند حرارتی موجود در ورودی‌های مسجد الحرام را جمع‌آوری کردند.

محمد بن مصلح الجابری، معاون رئیس کل خدمات و امور میدانی حرمین شریفین گفت: پس از گذشت 20 ماه از نصب دوربین‌های هوشمند برای غربالگری بیماران کرونا در ورودی‌های مسجدالحرام حالا همه آنها جمع‌آوری شدند.

وی افزود: این کار همزمان با کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا و ملزم شدن زائران مسجدالحرام به ثبت نام در سایت‌های اعتمرنا و توکنا برای اقامه نماز یا ادای عمره در مسجدالحرام و همچنین تعهد کامل آنها به پوشیدن ماسک در مسجدالحرام انجام می‌شود.

مسئولان عربستان سعودی با توجه به واکسیناسیون عمومی در این کشور از یک هفته پیش اعلام کردند که محدودیت‌ها در حرمین شریفین برداشته می‌شود و زائران و‌ نمازگزاران می‌توانند بدون محدودیت در کنار یکدیگر طواف کنند و نماز بخوانند.

بر این اساس زدن ماسک در فضاهای روباز حرمین شریفین اجباری نیست، اما استفاده از ماسک در فضاهای بسته مسجدالحرام و‌ مسجدالنبی(ص) همچنان اجباری است.

نخستین نماز جمعه نیز در مسجدالحرام پس از 20 ماه وقفه به دلیل محدودیت‌های کرونایی ۳۰ آبان برگزار شد.

ظرفیت پذیرش زائر در حرم مسجدالنبی و مسجدالحرام که با توجه به شیوع کرونا با محدودیت‌هایی همراه بود، از یک هفته پیش برای کسانی که دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند، لغو شده است.

حج تمتع طی دو سال اخیر با شیوع کرونا فقط برای افراد مقیم عربستان سعودی آن هم در سال اول فقط با حضور ۱۰ هزار نفر و در سال دوم ۶۰ هزار نفر برگزار شد.

همچنین در ماه‌های اخیر افرادی که دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده بودند، از برخی کشورها به عمره مفرده تشرف یافتند.

عمره نیز برای زائران داخل عربستان از مهر ۱۳۹۹ و برای زائران خارجی از مرداد ۱۴۰۰ با ظرفیت محدود و تدریجا رو به افزایش آزاد شده است و حالا که عربستان محدودیت‌های کرونایی را کاهش داده احتمالا ظرفیت عمره و تمتع برای زائران خارجی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، افزایش یابد.

 

انتهای پیام
captcha