تکلیف وضعیت تمامی مرکز درمانی خیریه و موقوفه مشخص می‌شود
کد خبر: 4004368
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

تکلیف وضعیت تمامی مرکز درمانی خیریه و موقوفه مشخص می‌شود

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مساحت رقبات با نیت بهداشت و درمان ۱۰ میلیون متر مربع است، گفت: سازمان اوقاف به‌همراه وزارت بهداشت، به‌دنبال تعیین تکلیف وضعیت تمامی مرکز درمانی خیریه و موقوفه است.

تکلیف وضعیت تمامی مرکز درمانی خیریه و موقوفه مشخص می‌شود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نشست مجمع خیرین سلامت با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز سه‌شنبه ۲۰ مهر ماه در ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به بیان نکاتی درباره موقوفات درمانی کشور و همچنین ضرورت ترویج وقف در عرصه سلامت و بهداشت و درمان پرداخت.

در ادامه، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در بحث اجرای نیات واقفین در یک سال و نیم اخیر، برای ۱۰۲ هزار و ۳۰۰ نفر با ۲۱۴ میلیارد تومان مساعدت در عرصه درمانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مساحت رقبات با نیت بهداشت و درمان ۱۰ میلیون متر مربع است، یادآور شد: در بحث تجهیزات پزشکی، ۹۶ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی از درآمد موقوفاتی که برای این موضوع وقف شده، برای مراکز درمانی خریداری شده است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما در کل کشور ۲۰۸ هزار موقوفه داریم، افزود: از این تعداد موقوفه، ۳ هزار و ۱۳۶ موقوفه مرتبط با موضوع سلامت است که یک هزار و ۷۰۵ موقوفه مرتبط با دارو و درمان، ۶۷۸ موقوفه مرتبط با مراکز درمانی و ۷۵۳ موقوفه مرتبط با مراکز درمانی خاص و آسایشگاهی است.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به وجود یک میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه در کشور، تصریح کرد: از این تعداد رقبات، ۲۹۷ هزار و ۴۱۴ رقبه مربوط به موقوفات مرتبط با عرصه سلامت هستند که از این تعداد ۱۶۲ هزار رقبه برای موضوع دارو و درمان، بیش از ۶۷ هزار رقبه برای مراکز درمانی و بیش از ۶۷ هزار رقبه برای مراکز درمانی خاص و آسایشگاهی وقف شده است.

وی گفت: براساس تبادل اطلاعاتی که بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده، تعداد یک هزار و ۱۲۷ مراکز درمانی خیریه و موقوفه احصاء شده که شامل ۱۳۳ بیمارستان، ۴۰۲ درمانگاه، ۲۳۷ مرکز بهداشتی، ۴۱ پایگاه بهداشت، ۲۷۰ خانه بهداشت، دو داروخانه، دو مرکز جراحی، سه مرکز توانبخشی، سه مرکز آزمایشگاهی، ۱۴ مرکز فوریت‌های پزشکی و ۲۰ مرکز اداری و آموزشی حوزه سلامت است.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اقداماتی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت انجام شده و پلت‌فرمی طراحی شده است که بتوانیم رصدی را در عرصه عملکردی مراکز درمانی خیریه و موقوفه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام شرفخانی در پایان اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به‌همراه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌دنبال تعیین تکلیف وضعیت تمامی مراکز درمانی خیریه و موقوفه است.

در پایان نیز، نامی رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت، گفت: با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در راس سازمان اوقاف و امور خیریه، اتفاقات خوبی در این مجموعه افتاده است و این سازمان در بخش تولید و فناوری‌های جدید، سهم مهمی دارد.

انتهای پیام
captcha