کمک نیم میلیارد دیناری دفتر آیت‌الله سیستانی به نیازمندان عراق
کد خبر: 4004396
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

کمک نیم میلیارد دیناری دفتر آیت‌الله سیستانی به نیازمندان عراق

دفتر آیت‌الله سیستانی در دو ماه محرم و صفر مبلغ نیم میلیارد دینار (معادل حدود 15 میلیارد تومان) به خانواده‌های نیازمند عراقی کمک کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون، دفتر نمایندگی آیت‌الله سیستانی در کربلا در ماه‌های محرم و صفر،  به خانواده‌های نیازمند، یتیمان و برخی از اقشار نیازمند عراق کمک کرده است. این کمک‌ها بیش از نیم میلیارد دینار عراق برآورد شده است.

شیخ مهدی مسعودی مسئول توزیع کمک‌های مالی وابسته به دفتر نماینده این مرجع شیعی در حرم مطهر امام حسین(ع)،  در مصاحبه‌ای گفت: توزیع کمک‌های نقدی و غیرنقدی بین فقرا، نیازمندان، یتیمان و دیگر اقشار، تحت نظارت و سازوکار تعیین شده از طریق کمیته‌های تخصصی برای پیگیری نیازهای این خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی توضیح داد که مبالغی از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر  برای خانواده‌های نیازمند هزینه شده است که از این میزان، 412 میلیون دینار (حدود 12 میلیارد تومان) در ماه محرم و 153 میلیون دینار (حدود 4.5 میلیارد تومان) در ماه صفر انجام شده است. 

وی افزود: سایر کمک‌های مالی به مبلغ 39 هزار و هشتصد دلار توزیع شد و این وجوه پس از تأیید شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجعیت دینی و تولیت قانونی حرم مطهر حسینی،  پرداخت شد.

وی ادامه داد: کمیته‌هایی وابسته به مؤسسه امام رضا(ع) وجود دارد که کار آنها استعلام و تحقیق در مورد افرادی است که به این منابع نیاز دارند و پس از بررسی صحت اطلاعات، در پایگاه داده یکپارچه ثبت می‌شود و سپس این منابع در راه امور خیریه همچون ساخت خانه، کمک به درمان بیماران، کمک به ازدواج جوانان یا خرید دارو استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha