واکنش فلسطینیان به هواداری فیفا از رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4004492
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

واکنش فلسطینیان به هواداری فیفا از رژیم صهیونیستی

سخنان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در حمایت از برگزاری جام جهانی در سرزمین‌های اشغالی خشم فلسطینیان را برانگیخت.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا گفت امضای توافقنامه ابراهیم می‌تواند به میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال بین اسرائیل و همسایگان عرب خود کمک کند.

اینفانتینو که در مورد توافقنامه عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی موسوم به توافقنامه ابراهیم در مراسم افتتاحیه مرکز صلح فریدمن در موزه مدارا در بیت‌المقدس سخنرانی می‌کرد، گفت که این حرکت می‌تواند منجر به همکاری منطقه‌ای در میزبانی مسابقات فوتبال شود.

وی افزود که هیئت رئیسه فیفا به دنبال تبدیل مسابقات فوتبال جام جهانی مردان و زنان به رویدادهای سالانه است و بنابراین می‌توان شاهد میزبانی مشترک اسرائیل و اعراب باشیم. 

وی پرسید: چرا ما رؤیای جام جهانی در اسرائیل و کشورهای همسایه را نمی‌بینیم؟ با توافق ابراهیم چرا در اسرائیل با کمک همسایگانش در خاورمیانه و فلسطینی‌ها این کار را انجام ندهیم؟

فیفا به دلیل اعطای میزبانی جام جهانی به قطر مورد انتقاد شدید قرار گرفت. این اقدام به دلیل سابقه حقوق بشری قطر و اتهامات گسترده فساد در تأمین امنیت این رویداد مورد انتقاد قرار گرفت.

هیلی تروپر، وزیر ورزش و فرهنگ اسرائیل که عصر سه‌شنبه با اینفانتینو ملاقات کرد، از سخنان وی استقبال کرد و گفت که آنها در مورد همکاری‌های آینده فیفا و اسرائیل بحث کردند.

از سوی دیگر سخنان رئیس فیفا در این مراسم، خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و آنها ملاقات بین وی و جبریل الرجوب، رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین در رام الله را لغو کردند.

وزارت خارجه حکومت خودگردان فلسطین با انتقاد از این رویداد گفت که فریدمن به دلیل مواضع افراطی و حمایت از الحاق، استعمار و سایر جنایات ناقض قوانین بین‌المللی و همچنین تلاش‌های خود برای نفی حقوق مسلم مردم فلسطین مشهور است.

تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به احداث موزه مدارا در یک قبرستان اسلامی افزود: یکی از الزامات اساسی صلح، احترام به اماکن مذهبی و حفظ وضع موجود است.

انتهای پیام
captcha