سمینار دانشگاه قرآن صنعاء به مناسبت میلاد نبی اکرم(ص)
کد خبر: 4004498
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

سمینار دانشگاه قرآن صنعاء به مناسبت میلاد نبی اکرم(ص)

دانشگاه قرآن کریم و علوم دانشگاهی یمن در صنعاء یک سمینار فرهنگی به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) و با حضور تعدادی از مقامات سیاسی این کشور برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبا نت، دانشگاه قرآن کریم و علوم دانشگاهی یمن در صنعاء روز گذشته، 20 مهر  سمیناری فرهنگی را به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص) برگزار کرد.

در این هم‌اندیشی که محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی و محمد حسین العیدروس، رئیس شورای مشورتی یمن هم در آن حضور داشتند، سه مقاله ارائه شد.

اولین مقاله از سوی احمد الشامی، عضو دفتر اجرایی انصارالله ارائه شد که در آن مبانی روش تصحیح مطالعه سیره پیامبر(ص) و درس‌هایی که از آن در مواجهه با چالش‌های پیش روی امت گرفته می‌شود، بررسی شد.

وی قرآن کریم را مهمترین منبع برای شناخت سیره و اخلاق پیامبر اکرم(ص) دانست و به اهمیت مطالعه تحلیلی در هنگام مطالعه شرح حال پیامبر و اکتفا نکردن به زبان اعداد و ارقام اشاره کرد.

الشامی با بیان اینکه پیامبر بزرگ اسلام(ص) امت را از پرستش بندگان به پرستش پروردگار بندگان و از ظلم به روشنایی هدایت کرد، گفت: برای نشان دادن عظمت نبی اکرم(ص) برپایی مراسم‌های جشن و شادی سالروز ولادیت ایشان اهمیت دارد.

در این سمینار که عبدالباسط الهادی، استاندار صنعاء و عبدالمجید المرتضی، معاون وزیر کشور دولت نجات ملی یمن و شماری دیگری از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی این کشور حضور داشتند، حمود الاهنومی، رئیس دانشگاه قرآن کریم صنعاء با ارائه مقاله دوم به نقش رسول‌الله در ساختن کشور و امت پرداخت.

وی به میزان ارتباط مردم یمن با پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: ملت یمن در خط مقدم حامیان پیامبر هستند و در گسترش دین اسلام در گوشه و کنار جهان سهیم بوده‌اند.

مقاله سوم، ارائه شده توسط فعال فرهنگی، محمد ابراهیم، به مفاهیم بزرگداشت روز میلاد پیامبر(ص) به عنوان فرصتی برای صحبت در مورد بهترین مخلوق خدا، رسالت او، پیام او و مجموعه اخلاق او پرداخت که می‌بایست در گفتار و رفتار از آن پیروی کرد.

وی جشن میلاد پیامبر را فرصتی برای بالا بردن سطح آگاهی، آموزش و معرفت برای افزایش وفاداری و محبت به رسول خدا دانست و بر اهمیت تجلیل از این مناسبت برای تحکیم مفاهیم، اصول و ارزش‌های اسلامی که پیامبر از جانب خداوند متعال آورده است، تأکید کرد.

این سمینار همچنین شامل ارائه سروده‌هایی در مدح پیامبر(ص) بود.

انتهای پیام
captcha