تأکید مقامات آمریکایی بر ضرورت تحقق راه حل دودولتی برای مسئله فلسطین
کد خبر: 4004625
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

تأکید مقامات آمریکایی بر ضرورت تحقق راه حل دودولتی برای مسئله فلسطین

در آستانه دیدار امروز وزارت خارجه آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارت، مقامات آمریکایی ادعا کردند که توافق سازش با برخی کشورهای عربی ابزاری برای پیشرفت روابط تل‌آویو با فلسطین است.

به گزارش ایکنا به نقل از مهر، مقامات آمریکا امروز چهارشنبه، مهر اعلام کردند که «توافق ابراهیم»(توافق عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی) نمی‌تواند جایگزینی برای حل مشکل بین فلسطینیان با این رژیم باشد.

در همین راستا یک مقام آمریکایی گفته است که دولت جو بایدن به تعهدی شفاف به راه حل دو دولتی کار خود را آغاز کرده است. ما به تعهد خود پایبند و نیز تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

همچنین یک مقام آمریکایی دیگر که خواست نامش فاش نشود گفته است که از همکاری اقتصادی همه کشورهای منطقه با اسرائیل حمایت می‌کنیم و امیدواریم از موضوع عادی‌سازی به‌عنوان اهرمی جهت پیشرفت در مسیر(روابط) اسرائیل و فلسطین استفاده کنیم.

گفته‌های فوق در آستانه دیدار سه جانبه امروز چهارشنبه «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بیان شده است.

رسانه‌های صهیونیستی پیش‌تر از سفر سه روزه لاپید به واشنگتن اطلاع داده بودند، همچنین تایمز اسرائیل در این خصوص اعلام کرده بود که لاپید در روز سه‌شنبه دیداری با «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، دیداری سه جانبه در روز چهارشنبه با آنتونی بلیکن، وزیر خارجه آمریکا و شیخ عبدالله بن‌زاید، وزیر خارجه امارت متحده عربی خواهد داشت.

جروزالیم پست نیز خبر داده بود که به نظر می‌رسد یکی از موضوعات اصلی در دستور کار مذاکرات ایران و برجام خواهد بود.

انتهای پیام
captcha