سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش منصوب شد
کد خبر: 4003907
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

سفیر رژیم صهیونیستی در مراکش منصوب شد

رژیم صهیونیستی نماینده هیئت دیپلماتیک خود در مراکش را که به دنبال عادی‌سازی روابط دوجانبه منصوب کرده بود، حالا به عنوان سفیر این رژیم در رباط معرفی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، رئیس هیئت نمایندگی رژیم صهیونیستی در مراکش اعلام کرد که او به عنوان سفیر رسمی این رژیم در رباط منصوب شده است.

«دیوید گوورین» بامداد امروز این خبر را در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کرد و گفت: مفتخرم که خبرهای انتصاب خود به عنوان سفیر رسمی اسرائیل در مراکش را با پیروان و دوستان خود از سراسر جهان به اشتراک بگذارم.

وی افزود: به همین مناسبت از همه شرکای ما در مراکش و خارج از آن به خاطر تلاش‌هایشان برای برقراری صلح تشکر می‌کنم و ما به کار خود برای توسعه روابط مشترک به نفع دو طرف، ادامه می‌دهیم.

این در حالی است که مراکش هنوز این خبر را تأیید نکرده است.

در ژانویه گذشته، رژیم صهیونیستی، دیوید گوورین، سفیر سابق  این رژیم در قاهره را به عنوان نماینده دیپلماتیک خود در مراکش منصوب کرد از آن زمان رئیس نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در مراکش مشغول فعالیت بود.

در اوت گذشته رژیم صهیونیستی دفتر نمایندگی خود را در رباط افتتاح کرد. رژیم صهیونیستی و مراکش در 10 دسامبر گذشته از سرگیری روابط دیپلماتیک خود را اعلام کردند روابط تل‌آویو با رباط در سال 2000 به دنبال انتفاضه دوم فلسطین معروف به انتفاضه مسجد‌الاقصی متوقف شده بود.

مراکش چهارمین کشور عربی است که پس از امارات، بحرین و سودان در سال 2020 میلادی موافقت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. مصر و اردن نیز در سال‌های 1979 و 1994 با رژیم اشغالگر صهیونیستی توافق سازش امضا کردند.

تاکنون چندین فراخوان در مراکش در اعتراض به عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha