عضو دفتر سیاسی حماس مسجدالاقصی را خط قرمز این جنبش اعلام کرد
کد خبر: 4004777
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

عضو دفتر سیاسی حماس مسجدالاقصی را خط قرمز این جنبش اعلام کرد

حسام بدران، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین با توصیف قدس به عنوان خط قرمز این جنبش، توافق «وفای آزادگان» را مرحله‌ای برجسته در مبارزه با اشغالگران خواند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بدران با تصریح اینکه آثار این توافق همچنان موجود است و در آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت به اعتقاد وی مهم‌ترین عامل موفقیت توافق یادشده در آن زمان، دوری مسئولان از صحبت زیاد در رسانه‌ها بود.

توافق وفای آزادگان یا مبادله شالیط، در سال 2011 انجام شد و طی آن گلعاد شالیط، نظامی رژیم صهیونیستی که در اسارت حماس بود، با 1027 اسیر فلسطینی مبادله شد.

بدران تأکید کرد که مسجدالاقصی خط قرمز است، همان‌طور که مقاومت در نبرد سیف قدس تأیید کرد و تداوم تجاوزات اشغالگران در این زمینه پیامدهای غیرقابل‌انتظاری برای کل منطقه خواهد داشت.

بدران خاطرنشان کرد که سفر هیئت حماس به قاهره در ادامه روابط مستحکم با طرف مصری صورت گرفت و تمام مسائل اساسی مربوط به وضعیت فلسطین در این دیدارها مطرح شد.

وی افزود: مسئله زندانیان و رنج آن‌ها و مجازات‌هایی که اداره زندان‌ها علیه آن‌ها اعمال می‌کند، به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت، به ویژه اینکه بازداشت اداری و محروم کردن افراد از آزادی‌های مدنی، به شمشیری بر فراز سر مردم ما در کرانه باختری بدل شده است. بدران تصریح کرد که در مذاکرات قاهره، موضوع شش زندانی گریخته از زندان جلبوع و اعتصاب غذای آن‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بر موضع استوار جنبش حماس در اهمیت دستیابی به وحدت ملی و اشتیاق آن برای دستیابی به آشتی ملی نیز تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha