تأکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار آیت‌الله رمضانی با مسئولین مراکز دینی جنوب لبنان
کد خبر: 4005871
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

تأکید بر توسعه همکاری‌ها در دیدار آیت‌الله رمضانی با مسئولین مراکز دینی جنوب لبنان

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و هیئت همراه او امروز در بازدید از مراکز دینی جنوب لبنان با مسئولین آنجا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، آیت‌الله رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و هیئت همراه او که به لبنان سفر کرده‌اند؛ امروز با حاج عبدالله ناصر، مسئول حزب‌الله در منطقه جنوب لبنان در دفتر وی در شهر صور دیدار کردند.

در  این دیدار، دو طرف اوضاع کلی منطقه و لبنان و مسائل و امور اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.

آیت‌الله رمضانی در این دیدار ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان لبنانی در تیراندازی پنجشنبه گذشته در بیروت گفت: ما فراموش نمی‌کنیم که آن اتفاق یک فتنه بود؛ اما مقاومت باید خون بدهد تا بتواند گام‌های بزرگ‌تر بردارد و ملت لبنان هم می‌تواند قوی و قوی‌تر شود و با قدرت مضاعف به مواجهه استکبار برود.

آیت‌الله رمضانی گفت: برخی گمان می‌کنند که آنها با این فتنه‌ها و درگیری‌ها می‌توانند مقاومت و قدرت آن را تضعیف کنند؛ اما ما ان‌شاءالله یک سال دیگر چهلمین سالروز تأسیس محور مقاومت را جشن می‌گیریم و امید داریم که مقاومت از قبل، قوی‌تر هم خواهد شد.

پس از آن آیت‌الله رمضانی و هیئت همراه او به مدرسه دینی شهر صور رفتند و در آنجا مورد استقبال شیخ علی یاسین، رئیس انجمن علمای صور و تعدادی از علمای طوائف دینی مختلف قرار گرفتند.

شیخ یاسین ضمن خوش‌‌آمد‌گویی به هیئت مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: این نشست پیامی به همه کسانی است که به دنبال فتنه‌انگیزی در لبنان هستند یا تلاش می‌کنند مسلمانان را به طور کل و به خصوص لبنان را از جمهوری اسلامی ایران دور کنند، در حالی که ایران پرچم اسلام ناب محمدی را حمل می‌کند و برای خدمت به امت و یاری آرمان‌های امت اسلامی و در رأس آن آرمان فلسطین تلاش می‌کند.

وی تأکید کرد: دوراندیشی رهبری و هوشیاری جامعه مقاومت پروژه صهیونیستی آمریکایی را برای ایجاد فتنه در لبنان ناکام گذاشت.

آیت‌الله رمضانی نیز ضمن قدردانی از حسن استقبال از آنها در مدرسه دینی صور گفت: ما امیدواریم دیدار میان مسلمانان در اقصی نقاط جهان تداوم داشته باشد تا نشان دهیم که دین اصیل محمدی دین وحدت و همکاری و نه دین تفرقه است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ما در مجمع هر آنچه را برای تأکید بر وحدت مسلمین و صیانت از اسلام در برابر نقشه‌های استکبار جهانی لازم باشد، انجام می‌دهیم؛ زیرا استکبار گاهی از طریق تکفیری‌ها و گاهی از طریق مبارزه با اندیشه‌های اسلام ناب محمدی یا با افراط و تفریط به مقابله با اسلام می‌آید.

آیت‌الله رمضانی و هیئت همراه او سپس از موسسات امام موسی صدر دیدن کردند و در آنجا درگذشت همسر ایشان را به خانواده او تسلیت گفتند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) پس از آن به دار الإفتاء جعفری در شهر صور رفت و در آنجا مورد استقبال قاضی حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل قرار گرفت.

مفتی صور تأکید کرد: چنین دیدارهایی نشانگر عمق روابط عقیدتی و انسانی میان لبنان و جمهوری اسلامی ایران است، به خصوص که همه منطقه به تحکیم روابط برای مقابله با تروریسم به خصوص که اخیراً مومنان افغانستان را هدف قرار داده است، نیاز دارد.

شیخ عبدالله در پایان خواستار گفت‌وگوی دائمی میان امت اسلامی برای کمک به رفع بحران‌های آنها شد.

هیئت مجمع جهانی اهل بیت(ع) که به لبنان سفر کرده‌ است، دیروز نیز با دبیرکل حزب‌الله و رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام
captcha