درخواست از شورای امنیت برای بررسی شهرک‌سازی‌های اسراییل
کد خبر: 4006040
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

درخواست از شورای امنیت برای بررسی شهرک‌سازی‌های اسراییل

وزیر خارجه فلسطین از درخواست برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل یا جلسه فوق‌العاده شورای امنیت پیرامون شهرک‌سازی‌های رژیم اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از شینهوا، ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین سخنانی در رام‌الله گفت: رهبری فلسطین قصد دارد یا برای نشست مجمع عمومی یا برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای امنیت پیرامون شهرک‌سازی‌ها درخواست دهد.

وی افزود: این تصمیم مستلزم این است که کشورهای با نفوذ چشم‌انداز روشن و فهم عمیقی از خطرات شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی و بازتاب آن بر کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ داشته باشند.

المالکی گفت: دو نماینده ویژه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به برخی از کشورها خواهند رفت تا آنها را به اقدام علیه شهرک‌سازی متقاعد کنند. تماس‌ها و رایزنی‌ها با دولت آمریکا هم به منظور اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت توقف پروژه‌های شهرک‌سازی در حال انجام است.

رژیم صهیونیستی اخیراً اعلام کرده قصد دارد تعدادی پروژه جدید شهرک‌سازی را در کرانه باختری و قدس شرقی اجرایی کند اقدامی که با محکومیت از سوی فلسطینی‌ها روبه‌رو شد و آنها این اقدام را تضعیف فرصت‌های صلح و لغو راهکار تشکیل دو کشوری در مرزهای ۱۹۶۷ دانستند.

ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل هم از شورای امنیت خواست مسئولیت خود را در قبال نقض‌های رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین برعهده بگیرد.

وی گفت: باید قطعنامه‌های شورای امنیت درباره راهکار تشکیل دو کشوری، طرح صلح عربی پیرامون تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی اجرایی شود.

منصور از شورای امنیت خواست برای منع شهرک سازی، تجاوز به مقدسات و محاصره غزه اقدام عملی اتخاذ کند.

پرونده شهرک‌سازی از اصلی‌ترین نزاع‌های رژیم صهیونیستی و فلسطین و یکی از دلایل اصلی توقف مذاکرات صلح میان دو طرف از سال ۲۰۱۴ است.

انتهای پیام
captcha